Zobrazit minimální záznam

The part of a high school director in prevention of socially-pathological events system
dc.contributor.advisorVšetečková, Helena
dc.creatorFérová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:22:48Z
dc.date.available2017-04-10T13:22:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15564
dc.description.abstractThe primary prevention system of socially-pathological events in Czech education system is already made and well-established in Czech legislature. It is supported with activity of individual educational facilities by preventative methodists and coordinated by both MSMT and individual subjects through prevention coordinators. It's purpose in general is achieving particular objectives performed by formally organized groups of people. So its success depends very much on each school management's efficiency and how much systematic personal interest of their schoolmaster is. The author of this work makes a survey of schoolmaster's work in prevention of socially -pathological events field and applies it on particular manager activities in key processes. She also show a kind of manual how to deal with this difficult task as well as it contains appropriate amount of information about legislature and some important documents, both related to manager activities. Sociological survey based on a questionnaire shows us how do socially-pathological events affect the phenomenom of vocational school student premature dropping as well as it contains the opinions and actions of involved educational facilities - secondary schools - related to the system of socially-pathological events, how do these schools work with the system...en_US
dc.description.abstractSystém primární prevence sociálně patologických jevů je v českém školství již vytvořen a také pevně zakotven v legislativních normách. Je zajišťován činností jednotlivých školských subjektů prostřednictvím školních metodiků prevence a koordinován ze strany MŠMT i jednotlivých zřizovatelů pomocí koordinátorů prevence. Jeho smyslem je tedy obecně dosahování stanovených cílů prostřednictvím práce jiných lidí v rámci formálně organizovaných skupin a tedy velmi záleží na tom, jak k němu jednotlivé školy přistupují, jak systematická je osobní angažovanost jejich ředitelů. Autorka práce mapuje činnost ředitele střední školy v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů a aplikuje ji na jeho jednotlivé manažerské činnosti v klíčových procesech. Poskytuje především praktický návod, jak se s tímto nelehkým úkolem vyrovnat a nabízí také příslušný rámec legislativy a důležitých dokumentů, vztahujících se k této oblasti řídící práce. Sociologický průzkum formou dotazníku pak zjišťuje podíl sociálně patologických jevů na předčasných odchodech žáků ze středního odborného školství a také to, jak se zúčastněné střední školy k tomuto problému v rámci systému prevence staví, jak s ním dále pracují a co lze do budoucna v rámci řízení změny prostřednictvím státu, zřizovatele i managementu školy skutečně změnit a jak.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚloha ředitele střední školy v systému prevence sociálně patologických jevůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-23
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59341
dc.title.translatedThe part of a high school director in prevention of socially-pathological events systemen_US
dc.contributor.refereeHamerníková, Dana
dc.identifier.aleph001228046
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSystém primární prevence sociálně patologických jevů je v českém školství již vytvořen a také pevně zakotven v legislativních normách. Je zajišťován činností jednotlivých školských subjektů prostřednictvím školních metodiků prevence a koordinován ze strany MŠMT i jednotlivých zřizovatelů pomocí koordinátorů prevence. Jeho smyslem je tedy obecně dosahování stanovených cílů prostřednictvím práce jiných lidí v rámci formálně organizovaných skupin a tedy velmi záleží na tom, jak k němu jednotlivé školy přistupují, jak systematická je osobní angažovanost jejich ředitelů. Autorka práce mapuje činnost ředitele střední školy v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů a aplikuje ji na jeho jednotlivé manažerské činnosti v klíčových procesech. Poskytuje především praktický návod, jak se s tímto nelehkým úkolem vyrovnat a nabízí také příslušný rámec legislativy a důležitých dokumentů, vztahujících se k této oblasti řídící práce. Sociologický průzkum formou dotazníku pak zjišťuje podíl sociálně patologických jevů na předčasných odchodech žáků ze středního odborného školství a také to, jak se zúčastněné střední školy k tomuto problému v rámci systému prevence staví, jak s ním dále pracují a co lze do budoucna v rámci řízení změny prostřednictvím státu, zřizovatele i managementu školy skutečně změnit a jak.cs_CZ
uk.abstract.enThe primary prevention system of socially-pathological events in Czech education system is already made and well-established in Czech legislature. It is supported with activity of individual educational facilities by preventative methodists and coordinated by both MSMT and individual subjects through prevention coordinators. It's purpose in general is achieving particular objectives performed by formally organized groups of people. So its success depends very much on each school management's efficiency and how much systematic personal interest of their schoolmaster is. The author of this work makes a survey of schoolmaster's work in prevention of socially -pathological events field and applies it on particular manager activities in key processes. She also show a kind of manual how to deal with this difficult task as well as it contains appropriate amount of information about legislature and some important documents, both related to manager activities. Sociological survey based on a questionnaire shows us how do socially-pathological events affect the phenomenom of vocational school student premature dropping as well as it contains the opinions and actions of involved educational facilities - secondary schools - related to the system of socially-pathological events, how do these schools work with the system...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990012280460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV