Zobrazit minimální záznam

Class meetings on the primary school - Do the class meetings have meaning?
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorKřoustková, Marie
dc.date.accessioned2017-04-10T13:06:40Z
dc.date.available2017-04-10T13:06:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15483
dc.description.abstractDiploma work deals with the class meetings on the primary school. Class meetings take place in all primary schools, it is traditional way of family and school communication, which has been already used for several decades, always in the same form. School always communicates with parents in the same way. Perhaps therefore not many authors deal with these topics in literature. Nevertheless great changes have happend in the conventional parents communication with school for last years. Work tries to spring movement in the school and family communication in present times and describe aspect, what influences this interaction, and it goes out from datas obtained from the teachers and parents discussions, from the observation of class meetings and analysis of real conflictful situation in the family and school communication. Work wants to show, that parent's meetings, as they have already functioned for a long time, they have principle left fulfiling of their function (possibility for family to meet with school, to obtain information about child education and grades). Thanks law about protecting of personal datas it isn't possible to give parents information about their child in face of other parents on the class meetings. Topics of class meetings come to be first of all organizational arrangements, that don't...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o třídních schůzkách na základní škole. Třídní schůzky se konají na všech základních školách, jedná se o tradiční způsob komunikace rodiny a školy, který je používán již několik desetiletí, stále ve stejné formě. S rodiči škola komunikuje stále stejným způsobem. Možná proto se v literatuře tímto tématem příliš autorů nezabývá. Přesto v tradiční komunikaci rodičů se školou dochází v posledních letech k velkým změnám. Práce se snaží odhalit posun v komunikaci školy a rodiny v současnosti a popsat aspekty, které tuto interakci ovlivňují, přičemž vychází z dat získaných z rozhovorů s učiteli a rodiči, z pozorování třídních schůzek a rozboru reálné konfliktní situace v komunikaci rodiny a školy. Práce chce ukázat, že rodičovské schůzky, tak jak fungují již dlouhou dobu, v podstatě přestávají plnit svou funkci (možnost setkávání se rodiny se školou, získávání informací o vzdělávání a prospěchu dítěte). Díky zákonu o ochraně osobních údajů není možné sdělit rodiči na třídní schůzce informace o jeho dítěti před ostatními rodiči. Tématem třídních schůzek se tak stávají především organizační záležitosti, které nenaplňují potřebu rodičů informovat se na své dítě, což si uvědomují zároveň i učitelé. Vzniká tak tlak rodičů na navýšení možnosti komunikovat se školou jiným způsobem, a to formou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTřídní schůzky na základní škole - mají třídní schůzky smysl?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId60292
dc.title.translatedClass meetings on the primary school - Do the class meetings have meaning?en_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph000976761
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o třídních schůzkách na základní škole. Třídní schůzky se konají na všech základních školách, jedná se o tradiční způsob komunikace rodiny a školy, který je používán již několik desetiletí, stále ve stejné formě. S rodiči škola komunikuje stále stejným způsobem. Možná proto se v literatuře tímto tématem příliš autorů nezabývá. Přesto v tradiční komunikaci rodičů se školou dochází v posledních letech k velkým změnám. Práce se snaží odhalit posun v komunikaci školy a rodiny v současnosti a popsat aspekty, které tuto interakci ovlivňují, přičemž vychází z dat získaných z rozhovorů s učiteli a rodiči, z pozorování třídních schůzek a rozboru reálné konfliktní situace v komunikaci rodiny a školy. Práce chce ukázat, že rodičovské schůzky, tak jak fungují již dlouhou dobu, v podstatě přestávají plnit svou funkci (možnost setkávání se rodiny se školou, získávání informací o vzdělávání a prospěchu dítěte). Díky zákonu o ochraně osobních údajů není možné sdělit rodiči na třídní schůzce informace o jeho dítěti před ostatními rodiči. Tématem třídních schůzek se tak stávají především organizační záležitosti, které nenaplňují potřebu rodičů informovat se na své dítě, což si uvědomují zároveň i učitelé. Vzniká tak tlak rodičů na navýšení možnosti komunikovat se školou jiným způsobem, a to formou...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma work deals with the class meetings on the primary school. Class meetings take place in all primary schools, it is traditional way of family and school communication, which has been already used for several decades, always in the same form. School always communicates with parents in the same way. Perhaps therefore not many authors deal with these topics in literature. Nevertheless great changes have happend in the conventional parents communication with school for last years. Work tries to spring movement in the school and family communication in present times and describe aspect, what influences this interaction, and it goes out from datas obtained from the teachers and parents discussions, from the observation of class meetings and analysis of real conflictful situation in the family and school communication. Work wants to show, that parent's meetings, as they have already functioned for a long time, they have principle left fulfiling of their function (possibility for family to meet with school, to obtain information about child education and grades). Thanks law about protecting of personal datas it isn't possible to give parents information about their child in face of other parents on the class meetings. Topics of class meetings come to be first of all organizational arrangements, that don't...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009767610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV