Průzkum úrovně znalostí žáků z oblasti ruských reálií na ZŠ
Pupils' knowledge level research related to aspects of Russian life and customs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15391Identifikátory
SIS: 58316
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Folprechtová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Předmětem diplomové práce je studie znalostí reálií Ruska u žáků 2. stupně základních škol. Práce zkoumá rozdíly v úrovni vědomostí z této oblasti zejména mezi žáky s výukou ruštiny a žáky, kteří že ruskému jazyku neučí, ale věnuje se této problematice také vzhledem mezipředmětovým vztahům. Hypotézu předpokládající, že skupiny žáků s výukou ruštiny mají hlubší znalosti, přičemž určitou úroveň vědomostí o reáliích Ruska mají díky mezipředmětovým vztahům všichni žáci, má potvrdit, či vyvrátit praktický průzkum metodou dotazníků a jeho následné vyhodnocení. Výsledkem průzkumu je zjištění, že rozhodující pro dobrou úroveň znalostí je dostatečná časová dotace výuky, fungující mezipředmětové vztahy a didakticky řízená motivace žáků.
SUMMARY: Elementary school pupils' knowledge of aspects of Russian life and customs is the prime object of this diploma thesis. The thesis inspects this field differences among students taught Russian language and those who are not educated in Russian, as well as it considers the cross-curricular activities. The main hypothesis presumes to find the group educated in Russian in better knowledge conditions while all of the students are supposed to be equipped well with information - thanks to cross-curricular activities. The hypothesis is expected to be verified or refuted by the question-form method of the research and following datarevaluation. Research results bring a conclusion: sufficient time allocation, effective cross-curricular activities and didactically controlled motivation are the explicit knowledge level dominant factors.