Zobrazit minimální záznam

Work sheets focused on the relation between whole and its parts
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorNavarová, Zuzana
dc.date.accessioned2022-04-07T11:19:09Z
dc.date.available2022-04-07T11:19:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152839
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje dětskému vnímání celku a jeho částí při práci s pracovními listy. Pracovní listy nejsou chápány izolovaně, ale jsou zasazeny do specifické didaktické struk- tury v rámci školního projektu zaměřeného na Pražské pověsti a legendy. Práce představuje vybrané aktivity formulované k vytvořeným pracovním listům, k jejichž řešení jsou použity různé metody práce. Předložená práce vychází z Teoretické část zaměřené na dítě předškolního věku, před- matematickou gramotnost a pracovní listy. Praktická část představuje vytvořené pracovní listy, úkoly a jejich charakteristiku. Užití pracovních listů v praxi mateřské školy bylo sledováno v rámci kvalitativního výzkumu na vzorku třinácti předškolních dětí jedné mateřské školy. Všechny pracovní listy se vztahují k problematice "celek a jeho části", každý jiným způsobem. Proces řešení předpokládá činnosti spojené s porovnáváním, usuzováním a uvažováním, s uspořádáním, tříděním, kompletací a dekompozicí. Proces řešení úkolů dětmi je natočen na videozáznam a posléze analyzován. Metodami řešení bakalářského úkolu byly rešerše, kvali- tativní výzkum, pozorování, evidence sledovaných jevů, analýza a diskuze. Analýzou dat došlo k rozdělení pracovních listů na použitelné v původním zadání a na pracovní listy, které vyžadují dílčí úpravy. Analýza...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with children's perception of the whole and its parts, when working with worksheets. Worksheets are not understood separately, but are integrated in a specific didactic structure within a school project focused on Prague's legends. The work presents a selection of activities formulated to the created worksheets, which are solved by different approaches. The presented work is based on the theoretical part which is focused on preschool children, pre-mathematical literacy and worksheets. The practical part consists of the created worksheets, tasks and their characteristics. The use of worksheets during practise in kindergarten was monitored in a qualitative research on a sample of thirteen preschool children of one kindergarten. All worksheets were debating the matter of "the whole and its parts", each in a different way. The solution process presupposes activities connected with comparison, reasoning, with arrangement, sorting, assembly and decomposition. The process of solving tasks by children is recorded on video and then analyzed. The methods of solving the bachelor's task were research, qualitative research, observation, registration of observed phenomena, analysis and discussion. The data analysis divided the worksheets into usable in the original assignment and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwork sheeten_US
dc.subjectwholeen_US
dc.subjectcompositionen_US
dc.subjectdecompositionen_US
dc.subjectcorrectionen_US
dc.subjectpracovní listcs_CZ
dc.subjectcelekcs_CZ
dc.subjectkompozicecs_CZ
dc.subjectdekompozicecs_CZ
dc.subjectkorekcecs_CZ
dc.titlePracovní listy zaměřené na vztah celek a jeho částics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-18
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId214757
dc.title.translatedWork sheets focused on the relation between whole and its partsen_US
dc.contributor.refereeKvaszová, Milena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje dětskému vnímání celku a jeho částí při práci s pracovními listy. Pracovní listy nejsou chápány izolovaně, ale jsou zasazeny do specifické didaktické struk- tury v rámci školního projektu zaměřeného na Pražské pověsti a legendy. Práce představuje vybrané aktivity formulované k vytvořeným pracovním listům, k jejichž řešení jsou použity různé metody práce. Předložená práce vychází z Teoretické část zaměřené na dítě předškolního věku, před- matematickou gramotnost a pracovní listy. Praktická část představuje vytvořené pracovní listy, úkoly a jejich charakteristiku. Užití pracovních listů v praxi mateřské školy bylo sledováno v rámci kvalitativního výzkumu na vzorku třinácti předškolních dětí jedné mateřské školy. Všechny pracovní listy se vztahují k problematice "celek a jeho části", každý jiným způsobem. Proces řešení předpokládá činnosti spojené s porovnáváním, usuzováním a uvažováním, s uspořádáním, tříděním, kompletací a dekompozicí. Proces řešení úkolů dětmi je natočen na videozáznam a posléze analyzován. Metodami řešení bakalářského úkolu byly rešerše, kvali- tativní výzkum, pozorování, evidence sledovaných jevů, analýza a diskuze. Analýzou dat došlo k rozdělení pracovních listů na použitelné v původním zadání a na pracovní listy, které vyžadují dílčí úpravy. Analýza...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with children's perception of the whole and its parts, when working with worksheets. Worksheets are not understood separately, but are integrated in a specific didactic structure within a school project focused on Prague's legends. The work presents a selection of activities formulated to the created worksheets, which are solved by different approaches. The presented work is based on the theoretical part which is focused on preschool children, pre-mathematical literacy and worksheets. The practical part consists of the created worksheets, tasks and their characteristics. The use of worksheets during practise in kindergarten was monitored in a qualitative research on a sample of thirteen preschool children of one kindergarten. All worksheets were debating the matter of "the whole and its parts", each in a different way. The solution process presupposes activities connected with comparison, reasoning, with arrangement, sorting, assembly and decomposition. The process of solving tasks by children is recorded on video and then analyzed. The methods of solving the bachelor's task were research, qualitative research, observation, registration of observed phenomena, analysis and discussion. The data analysis divided the worksheets into usable in the original assignment and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV