Show simple item record

Iniciace v diskurzu ve třídě
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorDudková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-10T11:47:04Z
dc.date.available2017-04-10T11:47:04Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15148
dc.description.abstractThis thesis is a contribution to the linguistic and methodological analysis of classroom discourse. The linguistic analyses and interpretations, based on the classification of initiating acts suggested by A. B. M. Tsui, examine the kind, sequence, and frequency of initiating acts. The methodological ones search for any correlations between teachers' initiations on the one hand and grouping of the students, basic language skills, and instructional sequences on the other hand. Considering these criteria, four lessons taught by four different teachers are analysed in terms of the similarities and differences between their initiations, and furthermore, typical initiations in lower and higher secondary school lessons in general are looked for. Finally, our findings are summed up, classroom-specific features outlined and other options for further research, including relevant factors which need to be taken into consideration, are suggested.en_US
dc.description.abstractSmyslem této diplomové práce je přispět k lingvistické a didaktické analýze diskurzu ve třídě. Lingvistické analýzy a interpretace vycházejí z klasifikace iniciací navržené A. B. M. Tsui a zkoumají druh, pořadí a frekvenci výskytu iniciací. Z didaktické stránky je pozornost soustředěna na potenciální korelace mezi iniciacemi učitele/ky na straně jedné a rozdělením studentů do skupin, základními jazykovými dovednostmi a pořadím jednotlivých činností na straně druhé. S ohledem na tato kritéria jsme analyzovali čtyři vyučovací hodiny čtyř různých učitelek anglického jazyka a hledali společné a odlišné vlastnosti jejich iniciací a v obecnější rovině také shodné a rozdílné rysy iniciací na nižším a vyšším stupni gymnázia. Závěrem jsme shrnuli naše lingvistické i didaktické poznatky, naznačili jevy, které se zdají být typické pro diskurz ve třídě, a navrhli možnosti dalšího zkoumaní, včetně důležitých faktorů, jež by měly být zohledněny.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleInitiating Acts in Classroom Discourseen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-22
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58498
dc.title.translatedIniciace v diskurzu ve tříděcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph000986386
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSmyslem této diplomové práce je přispět k lingvistické a didaktické analýze diskurzu ve třídě. Lingvistické analýzy a interpretace vycházejí z klasifikace iniciací navržené A. B. M. Tsui a zkoumají druh, pořadí a frekvenci výskytu iniciací. Z didaktické stránky je pozornost soustředěna na potenciální korelace mezi iniciacemi učitele/ky na straně jedné a rozdělením studentů do skupin, základními jazykovými dovednostmi a pořadím jednotlivých činností na straně druhé. S ohledem na tato kritéria jsme analyzovali čtyři vyučovací hodiny čtyř různých učitelek anglického jazyka a hledali společné a odlišné vlastnosti jejich iniciací a v obecnější rovině také shodné a rozdílné rysy iniciací na nižším a vyšším stupni gymnázia. Závěrem jsme shrnuli naše lingvistické i didaktické poznatky, naznačili jevy, které se zdají být typické pro diskurz ve třídě, a navrhli možnosti dalšího zkoumaní, včetně důležitých faktorů, jež by měly být zohledněny.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a contribution to the linguistic and methodological analysis of classroom discourse. The linguistic analyses and interpretations, based on the classification of initiating acts suggested by A. B. M. Tsui, examine the kind, sequence, and frequency of initiating acts. The methodological ones search for any correlations between teachers' initiations on the one hand and grouping of the students, basic language skills, and instructional sequences on the other hand. Considering these criteria, four lessons taught by four different teachers are analysed in terms of the similarities and differences between their initiations, and furthermore, typical initiations in lower and higher secondary school lessons in general are looked for. Finally, our findings are summed up, classroom-specific features outlined and other options for further research, including relevant factors which need to be taken into consideration, are suggested.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV