Inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole
Inclusive education of pupils with different mother tongue at primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147938Identifikátory
SIS: 222997
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
inkluze, žáci s odlišným mateřským jazykem, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Inclusion, children with different mother language, elementary schoolPráce se zabývá tématem procesu inkluze na základní škole. V první části práce nalezneme teoretický základ problematiky, tzn. co je inkluze, jaká legislativa se k němu váže a jaké kroky napomáhají k tomu, aby tento proces probíhal co nejúspěšněji. Velká část je následně věnována konkrétně žákům s odlišným mateřským jazykem (zkracováno žák s OMJ). Cílem práce je jednak zjistit, jakým způsobem probíhá přijetí žáka s OMJ do české školy a dále také zhodnotit metody a možnosti, které má škola při tomto procesu. Vedle těchto obecných předpokladů je cílem zjistit, jakým způsobem na příchod žáka - cizince reagují spolužáci a třídní učitel. Výsledky ukazují, že na vybrané základní škole proces přijetí žáka s OMJ probíhá velice dobře. Žáci vnímají spolužačku z jiné země velmi pozitivně a stejně tak se převážně staví k myšlence začleňování žáků- cizinců do českých školy obecně. Paní učitelka je s výkony a průběžným zlepšování této žákyně také velmi spokojená. Žákyně dosahuje dobrých výsledků v procesu vzdělávání, a navíc se velmi dobře začlenila do třídního kolektivu, ve kterém našla přátele. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, žáci, s odlišným mateřským jazykem, základní škola
This thesis deals with the topic of the inclusion process at a primary school. In the first part of the thesis, we find the theoretical basis of the issue, i.e. what inclusive education is, what legislation is attached to it, and which steps are helping to make this process as successful as possible. A large part is then dedicated specifically to pupils with different native languages (abbreviated to pupils with DNL). The aim of this thesis is to find out how the admission of a pupil with DNL into a Czech school takes place, as well as to evaluate the methods and possibilities that the school has in hand during the entire process. In addition to these general assumptions, the aim is to analyze how classmates and the class teacher react to the admission of a foreign pupil. The results show that the process of admitting a pupil with DNL is going very well at the selected primary school. Pupils perceive a classmate from another country very positively, and in the same way, they predominantly approach the idea of integrating foreign pupils into Czech schools in general. The teacher is also very satisfied with the achievement and continuous improvement of this pupil. The pupil attains good results in her educational process, and she also has integrated very well into the class community, in which she...