Zobrazit minimální záznam

Inclusive education of pupils with different mother tongue at primary school
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorSchrotterová, Michaela
dc.date.accessioned2022-04-07T09:21:02Z
dc.date.available2022-04-07T09:21:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147938
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem procesu inkluze na základní škole. V první části práce nalezneme teoretický základ problematiky, tzn. co je inkluze, jaká legislativa se k němu váže a jaké kroky napomáhají k tomu, aby tento proces probíhal co nejúspěšněji. Velká část je následně věnována konkrétně žákům s odlišným mateřským jazykem (zkracováno žák s OMJ). Cílem práce je jednak zjistit, jakým způsobem probíhá přijetí žáka s OMJ do české školy a dále také zhodnotit metody a možnosti, které má škola při tomto procesu. Vedle těchto obecných předpokladů je cílem zjistit, jakým způsobem na příchod žáka - cizince reagují spolužáci a třídní učitel. Výsledky ukazují, že na vybrané základní škole proces přijetí žáka s OMJ probíhá velice dobře. Žáci vnímají spolužačku z jiné země velmi pozitivně a stejně tak se převážně staví k myšlence začleňování žáků- cizinců do českých školy obecně. Paní učitelka je s výkony a průběžným zlepšování této žákyně také velmi spokojená. Žákyně dosahuje dobrých výsledků v procesu vzdělávání, a navíc se velmi dobře začlenila do třídního kolektivu, ve kterém našla přátele. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, žáci, s odlišným mateřským jazykem, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the topic of the inclusion process at a primary school. In the first part of the thesis, we find the theoretical basis of the issue, i.e. what inclusive education is, what legislation is attached to it, and which steps are helping to make this process as successful as possible. A large part is then dedicated specifically to pupils with different native languages (abbreviated to pupils with DNL). The aim of this thesis is to find out how the admission of a pupil with DNL into a Czech school takes place, as well as to evaluate the methods and possibilities that the school has in hand during the entire process. In addition to these general assumptions, the aim is to analyze how classmates and the class teacher react to the admission of a foreign pupil. The results show that the process of admitting a pupil with DNL is going very well at the selected primary school. Pupils perceive a classmate from another country very positively, and in the same way, they predominantly approach the idea of integrating foreign pupils into Czech schools in general. The teacher is also very satisfied with the achievement and continuous improvement of this pupil. The pupil attains good results in her educational process, and she also has integrated very well into the class community, in which she...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectchildren with different mother languageen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectžáci s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleInkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základní školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222997
dc.title.translatedInclusive education of pupils with different mother tongue at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem procesu inkluze na základní škole. V první části práce nalezneme teoretický základ problematiky, tzn. co je inkluze, jaká legislativa se k němu váže a jaké kroky napomáhají k tomu, aby tento proces probíhal co nejúspěšněji. Velká část je následně věnována konkrétně žákům s odlišným mateřským jazykem (zkracováno žák s OMJ). Cílem práce je jednak zjistit, jakým způsobem probíhá přijetí žáka s OMJ do české školy a dále také zhodnotit metody a možnosti, které má škola při tomto procesu. Vedle těchto obecných předpokladů je cílem zjistit, jakým způsobem na příchod žáka - cizince reagují spolužáci a třídní učitel. Výsledky ukazují, že na vybrané základní škole proces přijetí žáka s OMJ probíhá velice dobře. Žáci vnímají spolužačku z jiné země velmi pozitivně a stejně tak se převážně staví k myšlence začleňování žáků- cizinců do českých školy obecně. Paní učitelka je s výkony a průběžným zlepšování této žákyně také velmi spokojená. Žákyně dosahuje dobrých výsledků v procesu vzdělávání, a navíc se velmi dobře začlenila do třídního kolektivu, ve kterém našla přátele. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, žáci, s odlišným mateřským jazykem, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the topic of the inclusion process at a primary school. In the first part of the thesis, we find the theoretical basis of the issue, i.e. what inclusive education is, what legislation is attached to it, and which steps are helping to make this process as successful as possible. A large part is then dedicated specifically to pupils with different native languages (abbreviated to pupils with DNL). The aim of this thesis is to find out how the admission of a pupil with DNL into a Czech school takes place, as well as to evaluate the methods and possibilities that the school has in hand during the entire process. In addition to these general assumptions, the aim is to analyze how classmates and the class teacher react to the admission of a foreign pupil. The results show that the process of admitting a pupil with DNL is going very well at the selected primary school. Pupils perceive a classmate from another country very positively, and in the same way, they predominantly approach the idea of integrating foreign pupils into Czech schools in general. The teacher is also very satisfied with the achievement and continuous improvement of this pupil. The pupil attains good results in her educational process, and she also has integrated very well into the class community, in which she...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV