Vojtova metoda a její účinnost při léčení dětí od narození až do dorostového období z pohledu speciálního pedagoga
Vojta's therapy and its effectiveness in treatment of children from birth to adolescence from the perspective of a special educator
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147882Identifikátory
SIS: 237555
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Volemanová, Marja Annemiek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vojtova metoda, metoda reflexní lokomoce, reflexní terapie, vývoj dítěte, zdravotní postiženíKlíčová slova (anglicky)
Vojta's therapy, the reflex locomotion method, reflexology, child evolution, disabilityBakalářská práce pojednává o Vojtově metodě, tzv. o metodě reflexní lokomoce, a její účinnosti při léčení dětí od narození až do dorostového období z pohledu speciálního pedagoga. Konkrétně se nespecifikuje na určité zdravotní postižení, nýbrž pozoruje aplikaci metody reflexní lokomoce u všemožných disabilit. Teoretická část popisuje úvod do problematiky Vojtovy metody - její historii, definici, indikaci, průběh terapie, terapeutický systém, vývojovou ontogenezi. Praktická část se výhradně zaměřuje na účinnost a úspěšnost léčení metodou reflexní lokomoce u již avizované věkové kategorie dětí. Hlavním cílem kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou dotazování, je zjistit, zda v konečném výsledku byla aplikace Vojtovy metody účinná a úspěšná či nikoliv. Celkový počet respondentů je 16 a jsou jimi jak ti, kteří si metodou sami prošli, tak i lidé, kteří s jedinci cvičili. KLÍČOVÁ SLOVA Vojtova metoda, metoda reflexní lokomoce, reflexní terapie, vývoj dítěte, zdravotní postižení
The bachelor's thesis deals with Vojta's method, the reflex locomotion method, and its effectiveness in treatment children from birth to adolescence from the perspective of a special educator. Specifically it's not specified for a particular disability but observes the application of the reflex locomotion method for all kinds of disabilities. The theoretical part describes the introduction to Vojta's method - its history, definition, indication, course of therapy, therapeutic system, developmental ontogenesis. The practical part focuses exclusively on the effectiveness and success of reflex locomotion treatment in already announced age group of children. The main goal of qualitative research which is carried out by the method of questioning is to find out whether in the end the application of Vojta's method was effective and successful or not. The total number of respondent is 15 and they are both those who went through the method themselves and people who trained with individuals. KEYWORDS Vojta's therapy, the reflex locomotion method, reflexology, child evolution, disability