Vliv zdravotně-kompenzačního programu na postavení nohy adolescentek cvičících aerobik
The effect of the health-compensatory education program of foot position in aerobics-practicing adolescent girls
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147642Identifiers
Study Information System: 222715
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Křivánková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
kompenzace, cvičení, plochá noha, aerobik, adolescenceKeywords (English)
Compensation, exercises, flat foot, aerobics, adolescenceNázev: Vliv zdravotně-kompenzačního programu na postavení nohy adolescentek cvičících aerobik Cíle: Cílem této práce bylo vytvořit zdravotně-kompenzační program a zkoumat jeho účinnost a vliv na postavení, tvar a zatížení nohy u adolescentek cvičících aerobik. Metody: V rámci kvaziexperimentu za pomoci kazuistik byl zkoumán vliv zdravotně-kompenzačního programu na nohu u šesti dívek cvičících aerobik ve věku 16-18 let. Výzkumný vzorek byl rozdělen na dvě skupiny - skupina experimentální, která absolvovala cvičení, a skupina kontrolní, která neabsolvovala cvičení. Cvičení dle zdravotně- kompenzačního programu probíhalo po dobu dvanácti týdnů, a to 4x týdně v délce 10-15 minut a zahrnovalo senzorická i motorická cvičení. Metodami sběru dat při hodnocení před zahájením zdravotně- kompenzačního programu byly kineziologický rozbor a vyšetření podoskopem. Tato vyšetření byla zopakována ihned po ukončení zdravotně-kompenzačního programu a následně ještě po dvou měsících po ukončení programu. Dále byl hodnocen subjektivní pocit bolesti v oblasti nohou pomocí vizuální analogové. škály (VAS). Výsledky: Po zdravotně-kompenzačním programu nedošlo v kontrolní skupině u 2 ze 3 probandek k téměř žádné změně postavení, tvaru ani zatížení nohy. V experimentální skupině došlo u jedné probandky k mírnému lepšení, pak...
Title: The effect of the health-compensatory education program of foot position in aerobics-practicing adolescent girls Objectives: This undergraduate thesis is aimed to create the health-compensatory education program and test its effect and influence on the position, shape and stress of the foot of adolescent girls doing aerobics. Methods: It is a quasi-experiment study using a research method of a case study. The effect of the health-compensatory education program was tasted on 6 girls aged between 16 and 18 years and practicing aerobics. The research sample was divided into 2 groups - the experimental group, which completed the exercises, and the control group, which did not complete the exercises. The health-compensatory education program lasted 12 weeks, 4 times a week for 10-15 minutes. This program was including sensory and motor exercises. The methods of data collection during the entry examinations were kinesiological analysis and the examination on the podoscope. These examinations were repeated immediately after the end of the health-compensation program and subsequently two months after the end of the program. Furthermore, the subjective feeling of pain in the foot area was evaluated using the Visual Analog Scale (VAS). Results: After the 12-week health-compensatory education program,...