Preference zákazníků jednotlivých fitness center v Poděbradech
Customers' preferences of particular fitness centres in Poděbrady
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147611Identifiers
Study Information System: 223506
Collections
- Kvalifikační práce [9391]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, fitness, servicescape, motivace, sportovní službyKeywords (English)
marketing, fitness, servisescape, motivation, sport servicesNázev: Preference zákazníků jednotlivých fitness center v Poděbradech Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit preference jednotlivých návštěvníků tří konkrétně vybraných fitness center v Poděbradech. Vedlejším cílem je poté na základě získaných dat poskytnout zpětnou vazbu jednotlivým majitelům vybraných fitness center společně s doporučením dalšího možného rozvoje v rámci jejich fitness centra. Metody: Tato práce vychází z teoretických poznatků souvisejících s daným tématem a pro zjišťování preferencí zákazníků je použit marketingový výzkum založený na kvantitativním způsobu dotazování, konkrétně se jedná o dotazování elektronické, které představuje hlavní použitou metodu v této práci. Výsledky: Výsledkem práce je poskytnutí doporučení dalšího rozvoje majitelům jednotlivých fitness center v Poděbradech na základě zjištěných preferencí návštěvníků těchto fitness center vyplývajících z dotazníkového šetření. Klíčová slova: marketing, fitness, servicescape, motivace, sportovní služby
Title: The customer preference of particular fitness centres in Poděbrady Objectives: The main aim of these theses was to find the preferences of particular customers of three specifically chosen fitness centres in Poděbrady. The side aim is afterwards, based on collected data, to provide the feedback to individual owners of the chosen fitness centres together with recommendation of a further possible development within their fitness centre scope. Methods: These theses proceeds from theoretic knowledge associated with the stated topic. Marketing survey based on quantitative way of questioning is used. Particularly, i tis electronic questioning, which presents the main method used in this theses. Results: The result of the thesis is providing some recommendation of further development to owners of particular fitness centres in Poděbrady, based on the discovered preferences of these centres visitors which arise from the questionnaire survey. Key words: marketing, fitness, servisescape, motivation, sport services
