Stimulace silových schopností dětí v mladším a starším školním věku
Strength Abilities Stimulation for Children in the Age of 6 - 15 Years
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14712Identifikátory
SIS: 57393
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tilinger, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
5. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce : Stimulace silových schopností dětí v mladším a starším školním věku Cíle práce : Popsat teoretická východiska stimulace silových schopností v dětském věku. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout koncept silové přípravy dětí a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových schopností dětí. Metoda : K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových schopností dětí bylo použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek byly popsány determinanty silového rozvoje dětí. Metodou syntézy byla nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě mohl být vytvořen koncept stimulace silových schopností dětí a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové přípravy dětí v mladším a starším školním věku. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových schopností dětí, popisují základní teoretická východiska a determinanty silového rozvoje dětí a v rámci konceptu silové přípravy popisuje vhodné metody, prostředky a formy silové přípravy v dětském věku. Klíčová slova : děti, síla, stimulace, teorie, determinanty, ontogeneze, fyziologie, moďologie, metody, prostředky, formy, hokej 3
Thesis name: Strenght abilities stimulation for children in the age of6 - 15 years Thesis aims: To describe theoretical basis of stimulation of children strenght skills. To design the conception for children strenght training and to find suitable methods, means and fonns ofstimulation ofchildren strenght skills. Method: Qualitative analysis of documents' content was used for identification of main theoretical basis of stimulation of children strenght skills. Determiners of children strenght development were described on the basis of deeper analysis. Main theoretical resomces were finally joined into logical complex by the method of synthesis. On this basis the conception of strenght abilities stimulation could be made and suitable methods, means and fonns of children strenght training could be chosen. Results: Brings insight to stimulation of children strenght abilities theme, describes basic theoretical basis and determiners of children strenght development and describes suitable methods, means and forms of children strenght training in the framework of strenght training. Keywords: children, strenght, stimulation, theory, detenniners, ontogenesis, physiology, moďology, methods, means, forms, ice-hockey 4