Zobrazit minimální záznam

Competency model of director nursery school
dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.creatorHlásecká, Zuzana
dc.date.accessioned2022-04-07T10:04:19Z
dc.date.available2022-04-07T10:04:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147106
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části se pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Ve třetí kapitole popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. Kompetence, které se v teoretické části dále rozvádí na základě vybraného modelu jsou lídrovské, manažerské, odborné, osobnostní a sociální kompetence. Dále řízení a hodnocení edukačního procesu. Všechny kompetence jsou pozorovatelné na chování člověka. Třetí kapitola se také částečně opírá o historický kontext učitelství a následně funkci ředitele a specifického prostředí mateřské školy. V empirické části je na základě analýzy čtyř rozhovorů a dvou myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Kompetenční model má podobu puzzle, jednotlivé dílky tvoří celek - obraz. Jednotlivé kompetence ředitelky mateřské školy vytvářejí celek - kompetenční model, tedy konkrétní podobu osobnosti ředitelky mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the competences of the nursery school director. The aim of this work is to create a proposal of a competency model of the nursery school director. In the theoretical part it defines the concept of competence by means of specialized literature and denotes the competences needed for leading employees. The third chapter describes the types of competencies and the origin, types and use of competency models. The competencies that are further elaborated in the theoretical part on the basis of the selected model are leadership, managerial, professional, personal, social competences and management and evaluation of the educational process. All competencies are observable in human behavior. At the end of the third chapter, the historical context and the specific environment are presented in the nursery school. In the empirical part, based on the analysis of four interviews and two mind maps of the interviewed directors of nursery school, a proposal of a competency model for the kindergarten principal is created. The respondents were selected from Prague and the Pardubice region. The competence model takes the form of a puzzle, the individual pieces form a whole - a picture. The individual competencies of the kindergarten principal form a whole - the competence model, ie the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectcompetency modelen_US
dc.subjectdirectoren_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectkompetenční modelcs_CZ
dc.subjectředitelkacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.titleKompetenční model ředitelky mateřské školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-11
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId226824
dc.title.translatedCompetency model of director nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeHubert, Vlastimil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části se pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Ve třetí kapitole popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. Kompetence, které se v teoretické části dále rozvádí na základě vybraného modelu jsou lídrovské, manažerské, odborné, osobnostní a sociální kompetence. Dále řízení a hodnocení edukačního procesu. Všechny kompetence jsou pozorovatelné na chování člověka. Třetí kapitola se také částečně opírá o historický kontext učitelství a následně funkci ředitele a specifického prostředí mateřské školy. V empirické části je na základě analýzy čtyř rozhovorů a dvou myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Kompetenční model má podobu puzzle, jednotlivé dílky tvoří celek - obraz. Jednotlivé kompetence ředitelky mateřské školy vytvářejí celek - kompetenční model, tedy konkrétní podobu osobnosti ředitelky mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the competences of the nursery school director. The aim of this work is to create a proposal of a competency model of the nursery school director. In the theoretical part it defines the concept of competence by means of specialized literature and denotes the competences needed for leading employees. The third chapter describes the types of competencies and the origin, types and use of competency models. The competencies that are further elaborated in the theoretical part on the basis of the selected model are leadership, managerial, professional, personal, social competences and management and evaluation of the educational process. All competencies are observable in human behavior. At the end of the third chapter, the historical context and the specific environment are presented in the nursery school. In the empirical part, based on the analysis of four interviews and two mind maps of the interviewed directors of nursery school, a proposal of a competency model for the kindergarten principal is created. The respondents were selected from Prague and the Pardubice region. The competence model takes the form of a puzzle, the individual pieces form a whole - a picture. The individual competencies of the kindergarten principal form a whole - the competence model, ie the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV