Rozvíjení prostorové představivosti pomocí modelování barevnými krychlemi
Developing space imagination using modelling with coloured cubes
rigorous thesis (RECOGNIZED)
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14560Identifiers
Study Information System: 149280
Collections
- Kvalifikační práce [18847]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Ve své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ve své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)