Show simple item record

Developing space imagination using modelling with coloured cubes
dc.creatorKorcová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-05-20T12:48:46Z
dc.date.available2021-05-20T12:48:46Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14560
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozvíjení prostorové představivosti pomocí modelování barevnými krychlemics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-06
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149280
dc.title.translatedDeveloping space imagination using modelling with coloured cubesen_US
dc.identifier.aleph002051218
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enVe své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV