Záměrně organizované pohybové aktivity při zvládání učební látky 1. stupeň ZŠ
Intentionally organized motoric activities in coping with primary school curriculum
rigorous thesis (RECOGNIZED)

Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14524Identifiers
Study Information System: 149493
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Moderní vyučovací metody, které berou v úvahu potřeby dítěte a jsou doporučovány pro užití na 1. stupni ZS, mají převážně aktivní činnostní charakter. Uvádí se, že umožňují žákům značnou míru vlastní aktivity, samostatnosti a svobodného rozhodování o cestě ke splnění cíle. Učitelé se snaží, aby cesta k výsledkům byla pro žáka zajímavá a dokonce zábavná, podstatný je vlastní prožitek, uplatnění vůle a odpovědnosti dítěte. Jak píše Tomková: "Cílem moderní školy je aktivní, samostatná, zodpovědná bytost, schopná tvořivě myslet, učit se a spolupracovat." Uvedené humanizační směřování současného školství je jedním z nejvýznamnějších podnětů k využívání aktivit pohybového charakteru, které můžeme v posledních letech vidět stále častěji při výuce na 1. stupni základních škol. Do značné míry se však v současnosti jedná spíše o dobře míněné proklamace, ke kterým je obtížné dohledat současné výsledky výzkumu, než o argumentované a výzkumně podložené závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with one of the current educational trends, which is the effort to make pupils more active in the educational process and the related use of intentionally organised motion activities during the school instruction. Inclusion of various motion activities has been recently increasing, particularly in the first grade of elementary schools. Therefore, this thesis maps incentives and intents for the inclusion of motion activities in the education and compares the role of such activities organised as a component of the instruction prior to the year 1989 with their role in a contemporary school. Also submitted is the summary of approaches to motion activities in currently used as well as prepared educational programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)