Show simple item record

Intentionally organized motoric activities in coping with primary school curriculum
dc.creatorPiskáčková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-07T16:10:25Z
dc.date.available2017-04-07T16:10:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14524
dc.description.abstractThis thesis deals with one of the current educational trends, which is the effort to make pupils more active in the educational process and the related use of intentionally organised motion activities during the school instruction. Inclusion of various motion activities has been recently increasing, particularly in the first grade of elementary schools. Therefore, this thesis maps incentives and intents for the inclusion of motion activities in the education and compares the role of such activities organised as a component of the instruction prior to the year 1989 with their role in a contemporary school. Also submitted is the summary of approaches to motion activities in currently used as well as prepared educational programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractModerní vyučovací metody, které berou v úvahu potřeby dítěte a jsou doporučovány pro užití na 1. stupni ZS, mají převážně aktivní činnostní charakter. Uvádí se, že umožňují žákům značnou míru vlastní aktivity, samostatnosti a svobodného rozhodování o cestě ke splnění cíle. Učitelé se snaží, aby cesta k výsledkům byla pro žáka zajímavá a dokonce zábavná, podstatný je vlastní prožitek, uplatnění vůle a odpovědnosti dítěte. Jak píše Tomková: "Cílem moderní školy je aktivní, samostatná, zodpovědná bytost, schopná tvořivě myslet, učit se a spolupracovat." Uvedené humanizační směřování současného školství je jedním z nejvýznamnějších podnětů k využívání aktivit pohybového charakteru, které můžeme v posledních letech vidět stále častěji při výuce na 1. stupni základních škol. Do značné míry se však v současnosti jedná spíše o dobře míněné proklamace, ke kterým je obtížné dohledat současné výsledky výzkumu, než o argumentované a výzkumně podložené závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZáměrně organizované pohybové aktivity při zvládání učební látky 1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149493
dc.title.translatedIntentionally organized motoric activities in coping with primary school curriculumen_US
dc.identifier.aleph002022385
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csModerní vyučovací metody, které berou v úvahu potřeby dítěte a jsou doporučovány pro užití na 1. stupni ZS, mají převážně aktivní činnostní charakter. Uvádí se, že umožňují žákům značnou míru vlastní aktivity, samostatnosti a svobodného rozhodování o cestě ke splnění cíle. Učitelé se snaží, aby cesta k výsledkům byla pro žáka zajímavá a dokonce zábavná, podstatný je vlastní prožitek, uplatnění vůle a odpovědnosti dítěte. Jak píše Tomková: "Cílem moderní školy je aktivní, samostatná, zodpovědná bytost, schopná tvořivě myslet, učit se a spolupracovat." Uvedené humanizační směřování současného školství je jedním z nejvýznamnějších podnětů k využívání aktivit pohybového charakteru, které můžeme v posledních letech vidět stále častěji při výuce na 1. stupni základních škol. Do značné míry se však v současnosti jedná spíše o dobře míněné proklamace, ke kterým je obtížné dohledat současné výsledky výzkumu, než o argumentované a výzkumně podložené závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with one of the current educational trends, which is the effort to make pupils more active in the educational process and the related use of intentionally organised motion activities during the school instruction. Inclusion of various motion activities has been recently increasing, particularly in the first grade of elementary schools. Therefore, this thesis maps incentives and intents for the inclusion of motion activities in the education and compares the role of such activities organised as a component of the instruction prior to the year 1989 with their role in a contemporary school. Also submitted is the summary of approaches to motion activities in currently used as well as prepared educational programmes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV