dc.contributor.advisor | Bučková, Tamara | |
dc.creator | Kadochová, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T05:48:50Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T05:48:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/1418 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá dobrodružným románem Winnetou I a jeho praktickým využitím v hodinách cizího jazyka. Teoretická část této práce se zaměřuje na didaktiku literatury a taktéž se věnuje otázce, jakým způsobem může literární dílo přispět k rozvoji klíčových kompetencí a jazykových schopností žáků a jaké metody v tomto procesu mohou být použity. Tato část práce se rovněž věnuje osobnosti Karla Maye ve vztahu k dobrodružnému románu Winnetou I. Literárně-didaktickou část práce představuje alternativní výukový materiál, který byl vypracovaný na základě dobrodružného románu Winnetou I. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the adventure novel Winnetou I by Karl May and with its practical use in foreign language lessons. The first part is focused on the didactics of literature and on the issue how literature can contribute to the development od pupils' competences and which methods could be used in this process. It also introduces the personality of Karl May in relation to his adventure novel Winnetou I. The second part presents an alternative teaching and learning material that was elaborated on the basis of the adventure novel Winnetou I. | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Indiánka | cs_CZ |
dc.subject | dobrodružný román | cs_CZ |
dc.subject | Karl May | cs_CZ |
dc.subject | didaktika literatury | cs_CZ |
dc.subject | nadčasovost | cs_CZ |
dc.subject | Western story,adventure novel | en_US |
dc.subject | Karl May,didactics of literature | en_US |
dc.subject | timelessness | en_US |
dc.title | Indianerbücher, ihre medialen Fassungen auf dem Beispiel Winnetou I von Karl May. Anregungen zur didaktischen Adaptation | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-01-10 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 63518 | |
dc.title.translated | Western stories and their TV adaptation (Karl May). Proposal for adaptation for teaching foreign languages | en_US |
dc.title.translated | Romány s indiánskou tematikou, jejich mediální podoba na příkladu románu Winnetou I. Náměty k didaktické adaptaci | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Švermová, Dagmar | |
dc.identifier.aleph | 002121043 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá dobrodružným románem Winnetou I a jeho praktickým využitím v hodinách cizího jazyka. Teoretická část této práce se zaměřuje na didaktiku literatury a taktéž se věnuje otázce, jakým způsobem může literární dílo přispět k rozvoji klíčových kompetencí a jazykových schopností žáků a jaké metody v tomto procesu mohou být použity. Tato část práce se rovněž věnuje osobnosti Karla Maye ve vztahu k dobrodružnému románu Winnetou I. Literárně-didaktickou část práce představuje alternativní výukový materiál, který byl vypracovaný na základě dobrodružného románu Winnetou I. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the adventure novel Winnetou I by Karl May and with its practical use in foreign language lessons. The first part is focused on the didactics of literature and on the issue how literature can contribute to the development od pupils' competences and which methods could be used in this process. It also introduces the personality of Karl May in relation to his adventure novel Winnetou I. The second part presents an alternative teaching and learning material that was elaborated on the basis of the adventure novel Winnetou I. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021210430106986 | |