Možnosti rozvoje síly u dětí
Children's strength development possibilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13921Identifikátory
SIS: 36434
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Suchý, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
20. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Možnosti rozvoje sily u dětí Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce je porovnat úroveň silových schopností u dětí ze tříd běžné populace a dětí ze tříd s rozšířenou výukou tělesné výchovy Metody řešení: Testovaný soubor tvořily dvě skupiny chlapců, a to ze tříd běžné populace a ze tříd s rozšířenou výukou TV. Obě skupiny byly testované prostřednictvím vybrané testové baterie, přičemž výsledky byly vyhodnoceny standardním způsobem. V získaných hodnotách motorických testů jsme hledali statisticky významné rozdíly mezi těmito skupinami v jednotlivých věkových kategoriích pomocí statistického programu CNSS 6.0. Jako statistická metoda pro porovnání výsledků byla použita MANOVA analýza. Výsledky: zaznamenali Statisticky významné rozdíly ve všech motorických testech JSme u věkových kategoriích 12-letých, 14-letých a 15-letých. Statisticky nevýznamný rozdíl jsme zaznamenali u kategorie 13-letých. Celkově se naším výzkumem potvrdilo, že podíl pravidelného pohybového programu na rozvoj silových schopností, není tak rozhodující, jak jsme předpokládali. Klíčová slova: silové schopnosti, děti, motorické testy, MANOVA analýza 7
Title: Children's strenght development possibilities Objective: The main goal of diploma thesis is to compare level of strenght abilities between classes with children :from common population and classes with extended lessons ofphysical education Methods: Tested sample was constisted of two groups of boys both :from common classes and classes with extended lessons ofphysical education. Both groups were tested by chosen test batery. Results were analyzed by standard methods. Statistically significant differencies of motoric tests between these groups had been searched through statistics programme CNSS 6.0. As statistical method ofresults comparison was used analysis MANOVA. Results: Statistically significant differencies in all motiric tests were noted in age categories of twelve-year old, fourteen-year old and fifteen-year old boys. Statistically non-significant difference was noted in age category of thirteen-year old boys. It was also confirmed that regular motoric programme influences strenght abilities in this age period at minimum. Key words: Strenght abilities, children, motoric tests, MANOVA analysis 8