Dotazníkové šetření zájmu žáků středních škol o tanec a jeho zařazení do hodin tělesné výchovy
Questionnare Survey on High School Students for Interest in Dancing and its Submission into Physical Education Lessons
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13883Identifiers
Study Information System: 30188
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Černá, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název práce: Dotazníkové šetření zájmu žáků středních škol o tanec a jeho zařazení do hodin tělesné výchovy Title: Questionare Survey on High School Students for Interest in Dancing its Submission in Physical Education Lessons Cíl práce: Vytvořit a zpracovat dotazník pro žáky a vypracovat anketu pro učitele. Zjistit současný zájem žáků středních škol o tanec a jeho zařazení v hodinách tělesné výchovy. Metoda: Jako prostředek pro získávání dat bylo použito dotazníku. K dispozici jsme měly jeden dotazník pro žáky. K obohacení poznatků získaných dotazníkovým šetřením byl aplikován anketní výzkum pro učitele. Výsledky: Výsledkem mého výzkumu bylo zjištění, že u žáků středních škol převažuje zájem o tanec i jeho zařazení v hodinách tělesné výchovy. Z pohledu vyučujícíchjsme zjistily, že polovina dotázaných učitelů tanec do hodin tělesné výchovy zařazuje a druhá polovina nezařazuje. Klíčová slova: Tanec, Rámcový vzdělávací program, motorické schopnosti. Alena Kadlčková
Title: Questionare Survey on High School Students for Dancing Interest in ITS Submission in Physical Education Lessons Objective: Create and process a questionnaire for pupils and develop a survey for teachers. Check the current interest of secondary school pupils of the dance and its inclusion in physical Education. Method: As a means for obtaining data were used questionnaire. There are They had one questionnaire for pupils. To enrich the knowledge acquired through questionnaires questionnaire was applied research for teachers. Results: The result of my research was the discovery that secondary school students prevails interested in dance as well as its inclusion in physical education classes. From the viewpoint vyučujícíchjsme They found that half of the teachers surveyed dancing in physical education classes and classifies second half not included. Keywords: Dance, General educational program, motor abilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)