Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně
Additional physical activities of pupils of the 2nd grade of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127497Identifikátory
SIS: 232331
Kolekce
- Kvalifikační práce [8831]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaplan, Aleš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
23. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
doplňková organizační forma, tělesná výchova, starší školní věk, školní režim, přestávka, sedavý stereotypKlíčová slova (anglicky)
complementary organizational form, physical education, secondary school age, school regime, recess, sedentary stereotypeNázev: Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně Cíle: Cílem této diplomové práce je popsat a utřídit různé možnosti začleňování pohybové aktivity do školního režimu žáků ve věku 11-15 let, které snižují sedavý stereotyp a pomáhají plnit doporučené množství denní pohybové aktivity žáků. Metody: Teoretická část obsahuje rešerše literárních i elektronických zdrojů. Praktickou část tvoří dotazník zjišťující aktuální stav této problematiky na školách v ČR. Dotazník byl vytvořen v Google Forms, k distribuci dotazníku byl použit nástroj Mailchimp a statistické zpracování výsledků bylo provedeno v aplikaci Microsoft Excel. Výběr oslovených respondentů byl náhodný stratifikovaný podle okresů. Výsledky: V teoretické části byla popsána řada učebních forem a metod, které se s pohybem pojí, včetně konkrétních námětů i inspirací v jednotlivých předmětech. Výsledky dotazníku poukázaly na vysoký zájem vedení škol o tuto problematiku, ale také na odmítavý postoj některých respondentů. Školy poměrně často nabízejí možnost trávení přestávek venku a také do svých hodin zařazují procházky, či výuku spojují s pohybem. Vybavení chodeb a tříd, které by podněcovalo žáky k aktivnímu trávení času, bylo však na téměř polovině škol velmi omezené. Klíčová slova: doplňková organizační forma, tělesná výchova, starší školní věk,...
Title: Additional physical activities of pupils of the 2nd grade of elementary school Objectives: The aim of this thesis is to describe and classify various possibilities of integrating physical activity into the school regime of pupils aged 11-15, which reduce the sedentary stereotype and help to fulfil the recommended amount of daily physical activity of pupils. Methods: In the theoretical part, a search of literature and electronic sources was carried out. The practical part included a questionnaire to determine the current situation in schools in the Czech Republic. The questionnaire was created in Google Forms, Mailchimp was used to distribute the questionnaire and statistical processing of the results was completed in Microsoft Excel. The selection of respondents was randomly stratified by districts. Results: The theoretical part described a number of teaching forms and methods related to movement, including specific suggestions and inspirations in various subjects. The results of the questionnaire showed a high level of interest in the topic among school officials, but also a rejecting attitude of some respondents. Schools relatively often offer the possibility to spend breaks outdoors and also include walks into their lessons, or combine teaching with movement. However, corridor and...