Obraz dítěte u Komenského, Locka a Rousseaua
Commenius', Locke's and Rousseau's Image of Child
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12717Identifikátory
SIS: 120691
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krámský, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
4. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
obraz dítěte, osvícenství, humanismus, Locke, Rousseau, KomenskýKlíčová slova (anglicky)
image of a child, Enlightenment, Humanism, Locke, Rousseau, Comenius17. a 18. století připravuje půdu pro moderní chápání dítěte jako svébytné lidské bytosti hodné nejvyšší ochrany a péče. K tomuto novověkému "obratu k dítěti" významně přispělo dílo filosofů Jana Amose Komenského, Johna Locka a Jeana Jacquese Rousseaua. Autor si na pozadí myšlenkových názorů jednotlivých myslitelů všímá, v čem pro každého z nich spočívá jedinečnost a nenahraditelnost dětského věku.
The seeds to the contemporary understanding of a child as a unique human being that deserves the highest degree of protection and care, were planted in the 17th and 18th century. The writings of the philosophers J.A.Comenius, John Locke and J.J. Rousseau have significantly contributed to this modern-era "turn toward the child". Using the background of individual scholars' opinions and ideas, the author is studying or noticing in what each of the thinkers sees the basis of uniqueness and irreplaceability of childhood.