Marketingový výzkum hodnoty značky Mizuno
Marketing research of the Mizuno brand value
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126987Identifiers
Study Information System: 223509
Collections
- Kvalifikační práce [9002]
Author
Advisor
Referee
Jarošík, Richard
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vnímání zákazníka, brand equity, znalost značky, věrnost značce, sportovní značka, volejbalové vybaveníKeywords (English)
customer perception, brand equity, brand knowledge, brand loyalty, sports brand, volleyball equipmentMarketingový výzkum hodnoty značky Mizuno Hlavním cílem mé práce je pomocí marketingového výzkumu určit, jakou hodnotu má značka Mizuno z hlediska vnímání českých zákazníků, zejména z volejbalového okruhu. Ke splnění hlavního cíle je třeba zjistit, jaké mají spotřebitelé zkušenosti se značkou a jak na ni nahlíží. Na základě výsledků provedeného výzkumu budou navržena opatření, která by mo vést ke zvýšení vnímané hodnoty značky Mizuno na českém trhu. dotazování. Ke sběru dat byl využit elektronický dotazník, prostřednictvím kterého 358 respondentů zaznamenalo své odpovědi. Výzkumný vzorek se skládal z uživatelů volejbalového vybavení, kteří odpovídali na otázky vztahující se ke dvěma Aakerových dimenzím značky, a to znalosti značky a věrnosti značce. Výzkum přinesl pro značku Mizuno vesměs velmi poziti nejoblíbenější a nejčastěji spojovanou značkou s volejbalem. Má vedoucí konkurenční pozici, kterou by si však měla neustále chránit před značkami jako je Asics a Nike. Ze dvou zkoumaných kategorií hodnoty značky Mizuno se jeví jako silnější znalost značky, jelikož ji má v povědomí téměř každý člověk z volejbalového okruhu. Prvky značky jsou mezi respondenty také dobře známy, až na slogan a propagaci. Problematická se může jevit loajalita zákazníků, jelikož má značka málo oddaných zákazníků a příliš těch, kteří...
Title: Marketing research of Mizuno brand value Objectives: The main objective is to determine the value of the Mizuno brand in terms of the perception of Czech customers from the volleyball market. To meet the main goal, it is necessary to find out what consumers have experienced with the brand. Based on the results of the research, measures will be proposed that could lead to an increase in the perceived value of the Mizuno brand on the Czech market. Methods: Marketing research was proven by a quantitative method of electronic surveying. An electronic questionnaire was used to collect data, through which 358 respondents record their answers. The research sample was composed of volleyball equipment users who answered questions related to Aaker's two dimensions of the brand, namely brand knowledge and brand loyalty. Results: Research has generally shown very positive results for the Mizuno brand. It is the most popular and most often associated brand with volleyball. Mizuno has a leading competitive position, which it should constantly protect from brands such as Asics and Nike. Of the two categories examined, the value of the Mizuno brand appears to be a stronger knowledge of the brand, as almost everyone in the volleyball field is aware of it. Brand elements are also well known among respondents,...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Defence status: DEFENDEDŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Možnosti využití brandingu v rámci organizačních struktur vysokých škol na příkladu Univerzity Karlovy
Defence status: DEFENDEDŠimoník, Filip (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018 -
City branding krajských měst v Česku
Defence status: DEFENDEDJenček, Lubor (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Date of defense: 25. 6. 2020Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstract This thesis deals with city branding of Czech regional capital cities. Its goal is to compare city branding of Czech regional capital cities and reveal a functional ...