dc.contributor.advisor | Perič, Tomáš | |
dc.creator | Mejsnarová, Linda | |
dc.date.accessioned | 2021-07-06T10:00:42Z | |
dc.date.available | 2021-07-06T10:00:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/126751 | |
dc.description.abstract | V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých... | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the first stages of long-term athlete development, the so-called multilateral development is recommended. It means that children should engage in a variety of different sports during their formative years. Multilateral development in children's sports training is associated with many benefits, such as injury prevention, psychosocial benefits, or transfer of motor skills. It is assumed that children with a higher level of multilateral development acquire specific sport skills faster and more easily than children with a lower level of multilateral development. However, there is a lack of prospective longitudinal studies that would prove or disprove the importance of multilateral development in children's sports training for specific sport skill acquisition. This dissertation aims to investigate the relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition, specifically in ice hockey and athletics. This project is based on non-experimental longitudinal research and uses the tools of correlation analysis. We defined multilateral development indicators according to the study by Perič and Ružbarský (2019). For the proband selection, we used a purposive non-probability sampling method. In the first phase of the research, we assessed multilateral development in six- to... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | sportovní příprava dětí | cs_CZ |
dc.subject | dlouhodobá koncepce tréninku | cs_CZ |
dc.subject | motorické učení | cs_CZ |
dc.subject | children and sports training | en_US |
dc.subject | long term athlete development | en_US |
dc.subject | motor learning | en_US |
dc.title | The relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition in middle childhood | en_US |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-15 | |
dc.description.department | Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 197338 | |
dc.title.translated | Vztah mezi úrovní všestrannosti a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Sedláček, Jaromír | |
dc.contributor.referee | Eisenmann, Joey C. | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | en_US |
thesis.degree.discipline | - | cs_CZ |
thesis.degree.program | Kinantropologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Kinanthropology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | - | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | - | en_US |
uk.degree-program.cs | Kinantropologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Kinanthropology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the first stages of long-term athlete development, the so-called multilateral development is recommended. It means that children should engage in a variety of different sports during their formative years. Multilateral development in children's sports training is associated with many benefits, such as injury prevention, psychosocial benefits, or transfer of motor skills. It is assumed that children with a higher level of multilateral development acquire specific sport skills faster and more easily than children with a lower level of multilateral development. However, there is a lack of prospective longitudinal studies that would prove or disprove the importance of multilateral development in children's sports training for specific sport skill acquisition. This dissertation aims to investigate the relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition, specifically in ice hockey and athletics. This project is based on non-experimental longitudinal research and uses the tools of correlation analysis. We defined multilateral development indicators according to the study by Perič and Ružbarský (2019). For the proband selection, we used a purposive non-probability sampling method. In the first phase of the research, we assessed multilateral development in six- to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktika | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |