Zobrazit minimální záznam

Development of communication of skills of children with autism spectrum disorder
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorWodere, Veronika
dc.date.accessioned2021-06-23T08:57:23Z
dc.date.available2021-06-23T08:57:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126146
dc.description.abstractThe bachelors thesis is of a special pedagogical character focusing on speech therapy. It deals with the development of communication skills in children with autism spectrum disorders (ASD). The thesis goal is to introduce ASD issue; communication in general and with regard to people with ASD and with augmentative and alternative communication. The theoretical part is divided into three parts. The first part defines autism spectrum disorders, deals briefly with the causes, division and diagnosis. The second part describes communication as such, speech development and impaired communication skills. The third part deals with communication of people with autism spectrum disorders, speech development and these people communication specifics. It also mentions the possibilities offered by augmentative and alternative communications. The research investigation focuses on how ASD children communication is developed in a special kindergarten, or in a special class intended exclusively for children with ASD. The research's aim is to find out how and by what methods communication is developed and how these methods influence the progress in these children's communication. A qualitative data collection method was used for the research, specifically a semi-structured interview. Interviews were conducted with...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce je speciálně pedagogického charakteru a zaměřuje se na logopedii. Zabývá se rozvojem komunikačních schopností u dětí s poruchami autistického (PAS). Cílem práce je seznámit s problematikou PAS, s komunikací obecně i v ohledu k osobám s PAS a s augmentativní a alternativní komunikací. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část definuje poruchy autistického spektra, zabývá se stručně příčinami vzniku, dělením a diagnostikou. Druhá část popisuje komunikaci jako takovou, vývoj řeči a narušenou komunikační schopnost. Třetí část se věnuje komunikaci u osob s poruchami autistického spektra, vývojem řeči a specifiky v komunikaci u těchto osob. Zmiňuje také možnosti, které nabízí augmentativní a alternativní komunikace. Výzkumné šetření se zaměřuje na to, jakým způsobem je rozvíjena komunikace u dětí s PAS v mateřské škole speciální, respektive ve speciální třídě určené výhradně pro děti s PAS. Cílem výzkumu je zjistit jak a jakými metodami je rozvíjena komunikace a jaký mají tyto metody vliv na pokrok v komunikaci u těchto dětí. Pro výzkum byla využita kvalitativní metoda sběru dat, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly provedeny s 5 učitelkami, byly zpracovány pomocí otevřeného kódování, získaná data byla interpretována pomocí techniky "vyložení karet". Výsledky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectspecial nursery schoolen_US
dc.subjectspeciální pedagogikacs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmateřská škola speciálnícs_CZ
dc.titleRozvoj komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233042
dc.title.translatedDevelopment of communication of skills of children with autism spectrum disorderen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je speciálně pedagogického charakteru a zaměřuje se na logopedii. Zabývá se rozvojem komunikačních schopností u dětí s poruchami autistického (PAS). Cílem práce je seznámit s problematikou PAS, s komunikací obecně i v ohledu k osobám s PAS a s augmentativní a alternativní komunikací. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část definuje poruchy autistického spektra, zabývá se stručně příčinami vzniku, dělením a diagnostikou. Druhá část popisuje komunikaci jako takovou, vývoj řeči a narušenou komunikační schopnost. Třetí část se věnuje komunikaci u osob s poruchami autistického spektra, vývojem řeči a specifiky v komunikaci u těchto osob. Zmiňuje také možnosti, které nabízí augmentativní a alternativní komunikace. Výzkumné šetření se zaměřuje na to, jakým způsobem je rozvíjena komunikace u dětí s PAS v mateřské škole speciální, respektive ve speciální třídě určené výhradně pro děti s PAS. Cílem výzkumu je zjistit jak a jakými metodami je rozvíjena komunikace a jaký mají tyto metody vliv na pokrok v komunikaci u těchto dětí. Pro výzkum byla využita kvalitativní metoda sběru dat, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly provedeny s 5 učitelkami, byly zpracovány pomocí otevřeného kódování, získaná data byla interpretována pomocí techniky "vyložení karet". Výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelors thesis is of a special pedagogical character focusing on speech therapy. It deals with the development of communication skills in children with autism spectrum disorders (ASD). The thesis goal is to introduce ASD issue; communication in general and with regard to people with ASD and with augmentative and alternative communication. The theoretical part is divided into three parts. The first part defines autism spectrum disorders, deals briefly with the causes, division and diagnosis. The second part describes communication as such, speech development and impaired communication skills. The third part deals with communication of people with autism spectrum disorders, speech development and these people communication specifics. It also mentions the possibilities offered by augmentative and alternative communications. The research investigation focuses on how ASD children communication is developed in a special kindergarten, or in a special class intended exclusively for children with ASD. The research's aim is to find out how and by what methods communication is developed and how these methods influence the progress in these children's communication. A qualitative data collection method was used for the research, specifically a semi-structured interview. Interviews were conducted with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV