Incorporating gender issues into EFL lessons
Začleňování genderových témat to výuky Anglického jazyka
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125958Identifiers
Study Information System: 226278
Collections
- Kvalifikační práce [18629]
Author
Advisor
Referee
Mikuláš, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
angličtina jako cizí jazyk, EFL, výuka anglického jazyka, obsahově orientovaný přístup, plánování výuky, reflexe výuky, pracovní listy, gender, genderové role, genderové stereotypyKeywords (English)
English as a foreign language, EFL, English language learning, content-based approach, lesson planning, lesson reflection, worksheets, gender, gender roles, gender stereotypesCílem této práce je tvorba, realizace a evaluace vyučovacích hodin zabývajících se genderovou problematikou. Teoretická část diplomové práce přestavuje téma gender a zasazuje ho do kontextu školy. Věnuje se genderově citlivému vzdělávání i postupům, kterým lze genderová témata začlenit do výuky. Dále se tato část práce zabývá metodikou výuky založené na obsahově orientovaném přístupu. Na závěr popisuje plánování výuky pomocí metody Six-Ts a její následné reflexe s využitím modelu ALACT. Praktický část spočívá v plánování příprav na jednotlivé vyučovací hodiny a tvorbě pracovních listů pro žáky, jejichž obsah se odvíjí od genderových témat. Jednotlivé přípravy byly následně pilotovány na Obchodní Akademii Heroldovy sady. Popis průběhu a zhodnocení těchto hodin jsou rovněž obsahem této části, a to společně s praktickým doporučením pro obdobné hodiny, jenž vychází z pilotáže navržených příprav. Nakonec práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka i jiných cizích jazyků mají možnost poukázat na genderovou problematiku a současně rozvíjet jazykové dovednosti a kompetence svých studentů. Tato práce je přínosná, neboť nalézá řešení, jakým lze genderová témata začlenit do výuky anglického jazyka a nabízí ukázky této praxe. KLÍČOVÁ SLOVA angličtina jako cizí jazyk, EFL, výuka anglického jazyka, obsahově...
The purpose of this thesis is to design, implement and evaluate lessons oriented towards gender issues. The theoretical part of this thesis introduces the topic of gender and places it in the school context. It addresses gender-sensitive education and the courses of action by which gender issues can be integrated into teaching. Furthermore, this part deals with the methodology of content-based approaches. Finally, it presents the lesson planning process based on the Six-Ts method and lesson reflection using the ALACT model. The practical part consists of planning sample lessons and designing students' worksheets, both oriented towards gender issues. The sample lessons were consequently piloted in Business Academy Heroldovy Sady. The evaluation of their progress is also included in this section, together with practical recommendations for similar lessons based on personal teaching experience. Lastly, the thesis notes that teachers of English and other foreign languages can raise awareness of gender issues in their lessons while developing students' language skills. The thesis is enriching as it finds solutions to integrate gender topics into English language teaching and provides examples of this practice. KEY WORDS English as a foreign language, EFL, English language learning, content-based...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Gender na školách pro sluchově postižení
Defence status: DEFENDEDPánková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 4. 6. 2012RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. ... -
Analýza učebnic pro základní školy z genderového hlediska
Defence status: DEFENDEDSoušková, Anežka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 7. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá genderovou tematikou v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Jejím cílem je provést analýzu tří vybraných učebnicových řad různých nakladatelství a na základě výsledků ... -
Problematika multikulturního partnerství
Defence status: DEFENDEDMotilová, Iveta (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2011)Date of defense: 12. 9. 2011