Housle a jejich využití v hodinách HV na 1. stupni ZŠ
The Violin and its Usage in Teaching Music at the Elementary School Level
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125617Identifiers
Study Information System: 235163
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Hurníková, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
vznik houslí, vývoj houslí, lidová hudba, hra na housle, zvukomalba, metodika HVKeywords (English)
origin of violin, development of violin, folk music, playing the violin, onomatopoeia, methodology of music educationDiplomová práce zpracovává téma housle a jejich využití ve výuce HV na 1. stupni ZŠ. Teoretická část představuje housle z hlediska jejich zrodu, konstrukce a vývoje, uvádí známé houslisty, technické možnosti hry na housle a spojení houslí s lidovou hudbu. Praktickou část tvoří metodický materiál začleňující housle do výuky hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Metodický materiál je zpracovaný do jednotlivých témat. KLÍČOVÁ SLOVA vznik houslí, vývoj houslí, lidová hudba, hra na housle, zvukomalba, metodika HV
The diploma thesis deals with the violin and its usage in teaching music at the elementary school level. The theoretical part presents the history of the violin: from its invention, construction, and subsequent development. The first part also introduces well-known violinists, various techniques employed in playing the violin, and lastly, the violin's connection with folk music. The practical part presents methodological material focused on incorporating the violin into music education at the elementary school level. Methodical material is divided into individual topics. KEYWORDS origin of violin, development of violin, folk music, playing the violin, onomatopoeia, methodology of music education