Housle a jejich využití v hodinách HV na 1. stupni ZŠ
The Violin and its Usage in Teaching Music at the Elementary School Level
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125617Identifikátory
SIS: 235163
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vznik houslí, vývoj houslí, lidová hudba, hra na housle, zvukomalba, metodika HVKlíčová slova (anglicky)
origin of violin, development of violin, folk music, playing the violin, onomatopoeia, methodology of music educationDiplomová práce zpracovává téma housle a jejich využití ve výuce HV na 1. stupni ZŠ. Teoretická část představuje housle z hlediska jejich zrodu, konstrukce a vývoje, uvádí známé houslisty, technické možnosti hry na housle a spojení houslí s lidovou hudbu. Praktickou část tvoří metodický materiál začleňující housle do výuky hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Metodický materiál je zpracovaný do jednotlivých témat. KLÍČOVÁ SLOVA vznik houslí, vývoj houslí, lidová hudba, hra na housle, zvukomalba, metodika HV
The diploma thesis deals with the violin and its usage in teaching music at the elementary school level. The theoretical part presents the history of the violin: from its invention, construction, and subsequent development. The first part also introduces well-known violinists, various techniques employed in playing the violin, and lastly, the violin's connection with folk music. The practical part presents methodological material focused on incorporating the violin into music education at the elementary school level. Methodical material is divided into individual topics. KEYWORDS origin of violin, development of violin, folk music, playing the violin, onomatopoeia, methodology of music education