Enseignement de langue à l'Institut français de Prague
Language teaching on French Institute of Prague
Výuka jazyka na Francouzském institutu v Praze
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125580Identifikátory
SIS: 226185
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Biegel, Madeleine
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
20. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Francouzský institut v Praze, výuka francouzštiny, kurzy, metodika, francouzský jazyk, historický vývoj, role učitele, lektor, IFP, certifikátyKlíčová slova (anglicky)
French Institute of Prague, french education, courses, methodology, french language, historical development, teacher's role, lecturer, IFP, certificationsTato bakalářská práce je zaměřena na analytický popis výuky francouzského jazyka na Francouzském institutu v Praze. Nejprve se zabývá vývojem, fungováním a organizací Francouzského Institutu v Praze a jeho ovlivněním významnými historickými událostmi 20. století. Dále podrobně popisuje jednotlivé kurzy francouzského jazyka, které jsou v současnosti na Francouzském institutu v Praze vyučovány a jejich vývoj. Další část se věnuje zaškolování a výuce učitelů francouzského jazyka, a zároveň v této souvislosti odkazuje na užitečné zdroje pedagogických materiálů. Významnou částí této práce je popis způsobů a metodiky výuky na Francouzském institutu v Praze, představení role učitele a také průběh vyučovacích hodin. V této souvislosti je věnována pozornost také požadavkům a nárokům Francouzského institutu v Praze na jeho lektory a problematice začleňování nových členů do kolektivu lektorů Francouzského institutu. V neposlední řadě práce předkládá přehled certifikátů vydávaných Francouzským institutem. KLÍČOVÁ SLOVA Francouzský institut v Praze, výuka francouzštiny, kurzy, metodika, francouzský jazyk, historický vývoj, role učitele, lektor, IFP, certifikáty
This bachelor thesis aims at analytical description of French language education at the French Institute in Prague. Firstly, it describes development, function and organisation of the French Institute in Prague and its affection by important historical events during 20th century. Furthermore, the thesis thoroughly describes several French language courses, which are currently being taught at the French Institute in Prague and their development. Next part focuses on training and education of French teachers and simultaneously refers to useful pedagogical materials. Important part of this thesis is a description of educational methods at the French Institute in Prague, introduction of teacher's role and lecture's flow. In this context, an interest is given to demands of the French Institute in Prague on their lecturers and integration issue of new members to the lecturer's group at the French Institute. Lastly, the thesis covers a summary of language certificates issued by the French Institute. KEYWORDS French Institute of Prague, french education, courses, methodology, french language, historical development, teacher's role, lecturer, IFP, certifications