L'utilisation des supports audiovisuels dans l'enseignement du FLE
Use of Audiovisual Teaching Aids in the Teaching of French Language
Využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125562Identifikátory
SIS: 213535
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klinka, Tomáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
20. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výuka cizího jazyka, audiovizuální dokument, francouzský jazyk, poslech s porozuměnímKlíčová slova (anglicky)
foreign language education, audiovisual document, French as a foreign language, listening comprehensionBakalářská práce pojednává o využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka. Cílem práce je poukázat na dostupnost a různorodost audiovizuálních dokumentů, které jsou přístupné zejména na Internetu. Práce se nejdřív zabývá definicí a charakteristikou některých pojmů z oblasti audiovizuálního vzdělávání a využitím audiovizuálních pomůcek pro aktivity spojené s poslechem s porozuměním. V závěru práce jsou popsané některé nekonvenční formy audiovizuálního vzdělávání a internetové zdroje, které se zapojení audiovizuálních materiálů do výuky francouzského jazyka věnují. Tyto zdroje mohou také sloužit jako inspirace pro vyučující francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA výuka cizího jazyka, audiovizuální dokument, francouzský jazyk, poslech s porozuměním
The thesis is about the use of audiovisual aids in French language lessons. The aim of the thesis is to discuss the availability and diversity of audiovisual documents accessible online. The thesis defines and characterises specific concepts of audiovisual education and the use of audiovisual aids for activities related to listening comprehension. Lastly, the thesis presents less conventional forms of audiovisual education and online sources which can be used during French language lessons. These resources are aimed as a source of inspiration for the French language teachers. KEYWORDS foreign language education, audiovisual document, French as a foreign language, listening comprehension
