Zobrazit minimální záznam

Comparing strategies when solving some types of word problems
dc.contributor.advisorVondrová, Naďa
dc.creatorKohout, Ondřej
dc.date.accessioned2021-06-09T08:57:22Z
dc.date.available2021-06-09T08:57:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125535
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou porovnávání strategií při řešení typových slovních úloh. V teoretické části pojednává o pojmu concept cartoons, o typových slovních úlohách, procesu a strategiích řešení slovních úloh a o výsledcích zahraničních studií, které se porovnáváním řešitelských strategií zabývají. V praktické části práce je provedena analýza vybraných českých učebnic matematiky pro 2. stupeň základní školy včetně příslušných příruček pro učitele z hlediska přítomnosti více řešitelských strategií k jedné slovní úloze a z hlediska didaktického přístupu k typovým slovním úlohám. Jádrem práce je 15 vytvořených pracovních listů, které sestávají z concept cartoons, v nichž dva hypotetičtí žáci předkládají svá řešení stejné typové slovní úlohy. Součástí práce je i konkrétní návrh, jak takový pracovní list implementovat ve výuce, spolu s návrhem možného pokračování využití porovnávání strategií ve výuce matematiky.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the issue of comparing strategies when solving selected types of word problems. The theoretical part deals with the notion of concept cartoons, selected types of word problems, the process and strategies for solving word problems and the results of foreign studies that focus on the influence of the comparison of solving strategies in teaching mathematics. The practical part of the work includes an analysis of selected Czech textbooks of mathematics for the lower secondary school, including teacher books, focusing both on the occurrence of multiple solving strategies for the same word problem and on didactic approach to the selected types of word problems. The core of the work is 15 original worksheets, consisting of concept cartoons, in which two hypothetical students present their solutions to the same type of a word problem. This work also includes a proposal on how to implement such a worksheet in class, along with a proposal for a possible continuation of the use of comparing strategies in mathematics teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttypová slovní úlohacs_CZ
dc.subjectconcept cartoonscs_CZ
dc.subjectstrategie řešenícs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectúlohy o pohybucs_CZ
dc.subjectúlohy o směsíchcs_CZ
dc.subjectúlohy o společné prácics_CZ
dc.subjectword problemen_US
dc.subjectconcept cartoonsen_US
dc.subjectsolving strategyen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjectword problems on distanceen_US
dc.subjectword problems on mixtureen_US
dc.subjectword problems on common worken_US
dc.titlePorovnávání strategií při řešení typových slovních úlohcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId226863
dc.title.translatedComparing strategies when solving some types of word problemsen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou porovnávání strategií při řešení typových slovních úloh. V teoretické části pojednává o pojmu concept cartoons, o typových slovních úlohách, procesu a strategiích řešení slovních úloh a o výsledcích zahraničních studií, které se porovnáváním řešitelských strategií zabývají. V praktické části práce je provedena analýza vybraných českých učebnic matematiky pro 2. stupeň základní školy včetně příslušných příruček pro učitele z hlediska přítomnosti více řešitelských strategií k jedné slovní úloze a z hlediska didaktického přístupu k typovým slovním úlohám. Jádrem práce je 15 vytvořených pracovních listů, které sestávají z concept cartoons, v nichž dva hypotetičtí žáci předkládají svá řešení stejné typové slovní úlohy. Součástí práce je i konkrétní návrh, jak takový pracovní list implementovat ve výuce, spolu s návrhem možného pokračování využití porovnávání strategií ve výuce matematiky.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the issue of comparing strategies when solving selected types of word problems. The theoretical part deals with the notion of concept cartoons, selected types of word problems, the process and strategies for solving word problems and the results of foreign studies that focus on the influence of the comparison of solving strategies in teaching mathematics. The practical part of the work includes an analysis of selected Czech textbooks of mathematics for the lower secondary school, including teacher books, focusing both on the occurrence of multiple solving strategies for the same word problem and on didactic approach to the selected types of word problems. The core of the work is 15 original worksheets, consisting of concept cartoons, in which two hypothetical students present their solutions to the same type of a word problem. This work also includes a proposal on how to implement such a worksheet in class, along with a proposal for a possible continuation of the use of comparing strategies in mathematics teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV