Zobrazit minimální záznam

See and Be Seen
dc.contributor.advisorFišerová, Zuzana
dc.creatorZoubková, Andrea
dc.date.accessioned2021-04-15T10:04:15Z
dc.date.available2021-04-15T10:04:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125152
dc.description.abstractDiploma thesis deals with phenomenon of social network coopering with visual content (Instagram and Facebook), particularly as a conception of platforms as a place for individual self-presentation and also as place in which massive deformation of reality comes about. Didactic part is aimed to project thematic whole of art exercise into an art education in which cultivation of student's visual literacy should take place in area of working with identity in virtual reality. Explorative probe pursuing forms of self-representation and using symbols of self-representation of students will focus on mystification by image. Thesis will be based on author dialogue with a piece art of René Magritte "Ceci n'est pas une pipe.". KEYWORDS Self-presentation; new media; social network; photography; identity; manipulation; sign; deformation of reality; art educationen_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o fenoménu sociálních sítí kooperujících primárně s vizuálním obsahem (Instagram a Facebook), a to zvláštně v pojetí platforem jako místa pro individuální sebeprezentaci a zároveň prostoru, ve kterém dochází k masivní deformaci reality. Didaktická část si klade za cíl navrhnout tematický celek výtvarných úkolů do výuky výtvarné výchovy, ve kterých by docházelo ke kultivaci žákovské vizuální gramotnosti v oblasti nakládání s identitou ve virtuálním světě. Výzkumná sonda zabývající se formami sebeprezentace a využíváním znaků v sebeprezentaci u žáků bude realizována pomocí zúčastněného pozorování, analýzy výtvarných artefaktů a rozhovorů. V autorské části se klade důraz na mystifikaci obrazem. Práce bude založena na autorském dialogu s dílem Reného Magritta "Ceci n'est pas une pipe.". KLÍČOVÁ SLOVA Sebeprezentace; nová média; sociální sítě; fotografie; identita; manipulace; znak; deformace reality; výtvarná výchovacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSebeprezentacecs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectznakcs_CZ
dc.subjectdeformace realitycs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectSelf-presentationen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectsignen_US
dc.subjectdeformation of realityen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.titleVidět a být viděncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId210482
dc.title.translatedSee and Be Seenen_US
dc.contributor.refereeKitzbergerová, Leonora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o fenoménu sociálních sítí kooperujících primárně s vizuálním obsahem (Instagram a Facebook), a to zvláštně v pojetí platforem jako místa pro individuální sebeprezentaci a zároveň prostoru, ve kterém dochází k masivní deformaci reality. Didaktická část si klade za cíl navrhnout tematický celek výtvarných úkolů do výuky výtvarné výchovy, ve kterých by docházelo ke kultivaci žákovské vizuální gramotnosti v oblasti nakládání s identitou ve virtuálním světě. Výzkumná sonda zabývající se formami sebeprezentace a využíváním znaků v sebeprezentaci u žáků bude realizována pomocí zúčastněného pozorování, analýzy výtvarných artefaktů a rozhovorů. V autorské části se klade důraz na mystifikaci obrazem. Práce bude založena na autorském dialogu s dílem Reného Magritta "Ceci n'est pas une pipe.". KLÍČOVÁ SLOVA Sebeprezentace; nová média; sociální sítě; fotografie; identita; manipulace; znak; deformace reality; výtvarná výchovacs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with phenomenon of social network coopering with visual content (Instagram and Facebook), particularly as a conception of platforms as a place for individual self-presentation and also as place in which massive deformation of reality comes about. Didactic part is aimed to project thematic whole of art exercise into an art education in which cultivation of student's visual literacy should take place in area of working with identity in virtual reality. Explorative probe pursuing forms of self-representation and using symbols of self-representation of students will focus on mystification by image. Thesis will be based on author dialogue with a piece art of René Magritte "Ceci n'est pas une pipe.". KEYWORDS Self-presentation; new media; social network; photography; identity; manipulation; sign; deformation of reality; art educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV