Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků CrossFitu HomeTown
Marketing Research of the Customer Satisfaction in CrossFit HomeTown.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124311Identifiers
Study Information System: 212155
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
konkurence, tělocvična, návštěvnost, SERVQUALKeywords (English)
competition, gym, attendance, SERVQUALNázev: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků CrossFit HomeTown. Metody: Z kvantitativních metod byla pro tuto práci využita metoda dotazování, konkrétně byl využit model SERVQUAL pro měření spokojenosti zákazníků. K získání informací o tělocvičně CrossFit HomeTown bylo provedeno hloubkové interview. Cíl: Cílem diplomové práce je zjistit spokojenost zákazníků tělocvičny CrossFit HomeTown v Praze a na základě získaných výsledků doporučit případné změny vedoucí k větší spokojenosti klientů. Výsledky: Z výsledků zkoumání spokojenosti zákazníků s nabízenými službami v tělocvičně CrossFit HomeTown vyplívá, že všechny zkoumané dimenze nenaplňují očekávání klientů. Ve zkoumaných oblastech vznikly největší rezervy u propagačních materiálů -0,44; včasného poskytování lekcí -0,5; ochoty při řešení problému -0,41 a zájmu o potřeby zákazníků -0,55. Celková výsledná mezera dosahuje negativní hodnoty -3,18. Mezi návrhy patří zdokonalení se u poutavých propagačních materiálů. V první řadě by mělo dojít ke změnám a úpravám webových stránek, také mobilní aplikace a YouTube kanálu. U včasného poskytování lekcí je potřeba primárně zapracovat na informování o čase poskytovaných služeb, kde by docházelo pomocí textové zprávy k oznámení zákazníkům ohledně pozdějšího začátku skupinové lekce. U ochoty při řešení...
Title: Marketing Research of Customer Satisfaction at CrossFit HomeTown. Methods: For this thesis, a questionnaire has been used as a quantitative method, specifically the SERVQUAL method to assess the level of customer satisfaction. An in- depth interview has been used to obtain information about the gym. Objective: The aim of this thesis is to find out customer satisfaction for CrossFit HomeTown in Prague and recommend possible changes leading to higher customer satisfaction based on the obtained results from the research. Results: The results of the customer satisfaction research for CrossFit HomeTown show, that not all researched areas fulfil the customers' expectations. There were certain limitations in promotional materials -0,44; lectures beginning on time -0,5; willingness to solve problems -0,41 and interest in customer needs -0,55. Total final gap attains a negative degree of -3,18. The first recommendation is to improve promotional practices. Firstly, the gym should improve their website, mobile application and YouTube channel. Second recommendation is to implement a text-message informational system, through which the gym would notify the customers in case the start of their session has been postponed. Thirdly, with willingness to solve problems, the gym should consider doing a...