Návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy
Suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124304Identifiers
Study Information System: 205449
Collections
- Kvalifikační práce [8785]
Author
Advisor
Referee
Fričová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
hudebně-pohybová výchova, Rámcový vzdělávací program, modernizace, tělesná výchova, Školní vzdělávací programKeywords (English)
Rhytmical movement education, General educational programme, renovation, physical education, School educational programmeNázev: Návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy Cíle: Vytvoření návrhu inovace hudebně-pohybových her v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Metody: Pro vypracování bakalářské práce byla použita metoda vzorkování, rámcová analýza a komparace. Výsledky: V práci je vytvořen návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy. Hry obsahují současné hudební skladby, upravený metodický postup a obsahovou složku, příslušný didaktický styl. Klíčová slova: hudebně-pohybová výchova, Rámcový vzdělávací program, modernizace, tělesná výchova, Školní vzdělávací program
Title: Suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school Objectives: Creating suggestion of innovation in accordance to General educational programme for elementary education. Methods: The method of sampling, framework analysis and comparation was used for elaboration of bachelor thesis. Results: The suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school is created in the thesis. The games contain contemporary musical compositions, modified methodological method, content component and appropriate didactic style. Keywords: rhytmical movement education, General educational programme, renovation, physical education, School educational programme