Age-related variables in ELT training
Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny.
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121428Identifikátory
SIS: 187069
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
17. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Příprava stávajících, budoucích učitelů anglického jazyka, věkové odlišnosti, věkově podmíněné proměnné, pre-primární vzdělávání, předškolní vzdělávání, primární vzdělávání, 1. stupeň základní školy, mladší školní věk, 2. stupeň základní školy, starší školní věk, vzdělávání dospělých, vzdělávání seniorů, žák, student anglického jazyka - velmi mladý, mladý, mladý dospělý, dospělý, starší dospělýKlíčová slova (anglicky)
In-service, Pre-service ELT (English Language Teaching) training, age-differences, age-related variables, pre-primary, pre-school, primary, lower secondary, upper secondary, adult and older adult education, very young, young, young adult, adult, older adult English language learnerUniverzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ANGLICKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstract ELT training has a long tradition in the Czech Republic, however one issue is still underestimated in Pre/In-service ELT training, and that is ELT training for different age groups. The ELT programmes are oriented at elementary (i.e. primary school kids and lower secondary) and secondary (i.e. upper secondary) school pupils. The typical Czech graduates are well- educated and prepared to teach English to the age-group 6-19. However, the number of English Language teachers teaching pre-primary kids or adults and older adults is increasing every day, and general adult education training and general pre-primary education training is not interconnected with ELT training courses in any way. In the theoretical part, the text shows on the current demographical situation of the Czech Republic that the percentage of the population ELT training programmes are oriented at is very small. Secondly, the text shows...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSuchomelová, Kristýna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 5. 2. 2014Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze ... -
Strategie překonávání bariér účasti na vzdělávání dospělých
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPíša, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 14. 9. 2015Diplomová práce se věnuje problematice bariér v účasti na vzdělávání dospělých. Na základě reflexe soudobých teoretických poznatků o nerovnostech v účasti na vzdělávání dospělých a bariér v účasti na vzdělávání dospělých ... -
Neformální mimopracovní vzdělávání dospělých v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODerflová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 7. 9. 2020The present master's thesis deals with the issue of non-formal non-vocational adult education occurring in particular during leisure time of individuals. The objective of the present study is the analysis of the current ...