Dopad konkrétních pohybových aktivit na tělesnou zdatnost dětí měřenou pomocí UNIFITTESTU
The impact of the specific physical activity on the physical fitness of children measured by UNIFITTEST
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121351Identifikátory
SIS: 225391
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Tělesná zdatnost, měření, UNIFITTEST, výkonnost, pohybová aktivita, testováníKlíčová slova (anglicky)
Physical fitness, measurement, UNIFITTEST, performance, physical activity, testingDiplomová práce se zaměřuje na dopad konkrétní pohybové aktivity, na vybrané motorické testy z baterie UNIFITTEST (6-60). Data byla zpracována podle norem z testové baterie a informace od žáků o pohybové aktivitě byly získány z vytvořeného dotazníku. Pro zhodnocení výsledků byly stanoveny výzkumné otázky, které v diskuzi řešily a porovnávaly výsledky z praktické části. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že žáci sedmých a osmých tříd dosahují z větší části průměrných hodnot v motorických testech. Díky této práci žáci zjistili svou tělesnou zdatnost a mohli ji porovnat s ostatními spolužáky. Také získali povědomý o tématu testových baterií a motorických testů, se kterými se v rámci tělesné výchovy mohou setkat. Metoda práce byla formou výzkumu. Výzkum byl proveden na standardní, nespecializované základní škole Na Výsluní v Brandýse nad Labem. Probandi byli v počtu 194 ve věku od 12-14 let. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná zdatnost, měření, UNIFITTEST, výkonnost, pohybová aktivita, testování
This thesis deals with the impact of the specific physical activity on the physical fitness of children measured by UNIFITTEST (6-60). Final results were processed based on the UNIFITTEST standarts and the information about physical activity of the children were taken from the questionnaire which have been created specifically for this research. The stated research questions were compared with results from the practical part of the thesis and were discussed in the discussion chapter. By this research we have found out that children form seventh and eighth grade have reached an average value in motoric tests. Due to this work children have found out their physical fitness and so they could compared it with their classmates. Also they have got to know with the physical tests with which they can be part of during physical lessons. This work was made by research form realised at standard nonspecific elementary school Na Výsluní in Brandýs nad Labem. The total amount of the participants were 194 from 12 to14 years. KEYWORDS Physical fitness, measurement, UNIFITTEST, performance, physical activity, testing