Metody a organizační formy výuky v hodinách německého jazyka s přihlédnutím k věku žáků
Teaching methods and class organisation in German language teaching with reference to pupil's age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12085Identifiers
Study Information System: 53481
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Nečasová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod a organizačních forem výuky s přihlédnutím k věku žáků. V první části je uvedena základní charakteristika psychického a tělesného vývoje žáků, klasifikace a charakteristika vybraných výukových metod a organizační formy vyučování a v neposlední řade typologie cvičení. V druhé, prakticky zaměřené části jsou uvedeny metody a organizační formy výuky, jež vyučující v hodinách německého jazyka nejběžněji využívají spolu s přihlédnutím k věku žáků jako jednoho z faktorů, jez ovlivňuje výběr těchto metod a forem. V příloze najdeme dva vzory pozorovacích archů, dotazník a hospitační záznamy spolu s ukázkami učebních materiálů, ktere vyučující používali ve svých hodinách.
The Diploma Thesis deals with teacbing methods and classroom organisation in Gennan language teaching with reference to pupil's age. The first, theoretical-oriented part of the Thesis describes psychological and physical development of pupils~ classification and description of selected teaching methods and types of classroom organisation. Last but not least it contains the typology ofexercises for teaching purposes. The second, practice-oriented part maps teaching methods and types of classroom organisation commonly used in German language teaching with reference to pupil's age which is regarded as one of the fuctors influencing the choice of teaching methods and classroom organisation. Two classroom observation templates, a questionnaire and some samples of filled observations sheets along with teaching materials used by teachers during the 1essons are attached in appendices.