Zobrazit minimální záznam

Ethical aspects in the work of a teacher in vocational education
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorDemková, Jana
dc.date.accessioned2020-10-01T09:50:07Z
dc.date.available2020-10-01T09:50:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120833
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou etických aspektů v práci učitele odborného výcviku. Cílem této práce je teoreticky popsat pedagogickou (v užším vymezení učitelskou) etiku a její aspekty a následně tyto informace prakticky aplikovat ve vlastním výzkumu, jehož obsahem budou eticky komentované kazuistiky a názory žáků i pedagogů na tyto eticky sporné případy. V teoretické části práce je využita zejména metoda analýzy odborného textu, v praktické části jsou představeny kazuistiky (v tomto smyslu jde o kvalitativní výzkum ve formě sondy do problematiky). Z práce vyplývá, že učňovské školství disponuje četnými specifiky a problémy - v současné době jde o stupeň vzdělání, který nedisponuje společenskou prestiží, a trpí materiálním nedostatkem i nedostatkem kvalitních pedagogů. S tím souvisí i skutečnost, že na učňovských oborech se více než na jiných školách koncentrují problémoví žáci a žáci se specifickými vzdělávacími potřebami (často ti, kteří se nedostali na jiné školy), z čehož vyplývají i specifické etické aspekty práce učitele odborného výcviku. Učitelé odborného výcviku se musí umět potýkat nejen s nekázní, problémovým chování a nezájmem o obor ze strany svých žáků, ale i s jejich sníženou schopností učit se. Z práce vyplývá nutnost zkvalitnění učňovského školství, a to i v...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis deals with the issue of ethical aspects in the work of a vocational training teacher. The aim of this work is to theoretically describe pedagogical (in narrower definition teaching) ethics and its aspects and then apply this information in practice in its own research, the content of which will be ethically commented case studies and opinions of students and teachers on these ethically controversial cases. In the theoretical part of the work, the method of analysis of a scholarly text is used, in the practical part, case studies are presented (in this sense, it is a qualitative research in the form of a probe into the issue). The work shows that apprenticeship education has numerous specifics and problems - currently it is a degree of education that does not have social prestige, and suffers from a material shortage and a lack of quality teachers. Related to this is the fact that apprenticeship disciplines are more concentrated than problematic pupils and pupils with special educational needs (often those who have not attended other schools), which also implies specific ethical aspects of the work of a vocational training teacher. Vocational training teachers must be able to deal not only with indiscipline, problematic behavior and lack of interest in the field on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMorálkacs_CZ
dc.subjectempatiecs_CZ
dc.subjectfilosofiecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectodborné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectMoralityen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectvocational trainingen_US
dc.titleEtické aspekty v práci učitele odborného výcvikucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId219911
dc.title.translatedEthical aspects in the work of a teacher in vocational educationen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou etických aspektů v práci učitele odborného výcviku. Cílem této práce je teoreticky popsat pedagogickou (v užším vymezení učitelskou) etiku a její aspekty a následně tyto informace prakticky aplikovat ve vlastním výzkumu, jehož obsahem budou eticky komentované kazuistiky a názory žáků i pedagogů na tyto eticky sporné případy. V teoretické části práce je využita zejména metoda analýzy odborného textu, v praktické části jsou představeny kazuistiky (v tomto smyslu jde o kvalitativní výzkum ve formě sondy do problematiky). Z práce vyplývá, že učňovské školství disponuje četnými specifiky a problémy - v současné době jde o stupeň vzdělání, který nedisponuje společenskou prestiží, a trpí materiálním nedostatkem i nedostatkem kvalitních pedagogů. S tím souvisí i skutečnost, že na učňovských oborech se více než na jiných školách koncentrují problémoví žáci a žáci se specifickými vzdělávacími potřebami (často ti, kteří se nedostali na jiné školy), z čehož vyplývají i specifické etické aspekty práce učitele odborného výcviku. Učitelé odborného výcviku se musí umět potýkat nejen s nekázní, problémovým chování a nezájmem o obor ze strany svých žáků, ale i s jejich sníženou schopností učit se. Z práce vyplývá nutnost zkvalitnění učňovského školství, a to i v...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis deals with the issue of ethical aspects in the work of a vocational training teacher. The aim of this work is to theoretically describe pedagogical (in narrower definition teaching) ethics and its aspects and then apply this information in practice in its own research, the content of which will be ethically commented case studies and opinions of students and teachers on these ethically controversial cases. In the theoretical part of the work, the method of analysis of a scholarly text is used, in the practical part, case studies are presented (in this sense, it is a qualitative research in the form of a probe into the issue). The work shows that apprenticeship education has numerous specifics and problems - currently it is a degree of education that does not have social prestige, and suffers from a material shortage and a lack of quality teachers. Related to this is the fact that apprenticeship disciplines are more concentrated than problematic pupils and pupils with special educational needs (often those who have not attended other schools), which also implies specific ethical aspects of the work of a vocational training teacher. Vocational training teachers must be able to deal not only with indiscipline, problematic behavior and lack of interest in the field on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV