Marketingová komunikace sázkové kanceláře Sazkabet
Marketing communication of the betting agency Sazkabet
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120380Identifiers
Study Information System: 214882
Collections
- Kvalifikační práce [8727]
Author
Advisor
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingový mix, kurzové sázky, hazardní hry, Sazka a.sKeywords (English)
Marketing communication mix, odds betting, hazard, Sazka a.sNázev: Marketingová komunikace sázkové kanceláře Sazkabet Cíl: Hlavním cílem této práce je navržení marketingové komunikace, která společnosti Sazkabet napomůže k udržení stávajících zákazníků a zároveň k oslovení nových, kteří spadají do její cílové skupiny. Metody: V práci byly použity kvalitativní metody. Konkrétně se jednalo o tři polostrukturované rozhovory se zaměstnanci sázkové kanceláře Sazkabet, kteří se věnují jednotlivým marketingovým nástrojům. Stejně tak byla provedena analýza textů, dokumentů, webových stránek a sociálních sítí. Výsledky práce: Při analýze bylo zjištěno, že sázková kancelář Sazkabet nevyužívá všechny marketingové nástroje tak efektivně, jak by mohla. Společnosti jsou navrženy konkrétní vylepšení v reklamě, podpoře prodeje, digitálním marketingu, influencer marketingu a sponzoringu. Stejně tak je sázkové kanceláři navržen plán využití jednotlivých nástrojů na rok 2021 Klíčová slova: Marketingový mix, kurzové sázky, hazardní hry, Sazka a.s.
Title: Marketing communication of the betting agency Sazkabet Objectives: The main goal of this thesis is to design a marketing communication, that will help to retain existing customers and to address new ones who belong to target group. Methods: There were used qualittative methods in this thesis. Specifically, there were three semi-structured interviews with employees of the betting office Sazkabet, who work with individual marketing tools. An analysis of texts, documents, websites and social media was also used. Results: The analysis found that the betting agency Sazkabet does not use all marketing tools as effectively as it could. I suggest to the company specific improvements in advertising, sales promotion, digital marketing, influence marketing and sponsorship. Likewise, I recommend a plan for the use of individual marketing instruments for 2021 Keywords: Marketing communication mix, odds betting, hazard, Sazka a.s.