Hodnocení kvality služeb v mládežnickém hokejbale z pohledu rodičů - minipřípravka, přípravka
Evaluation of the quality of service from the perspective of parents in street hockey - category mini-mite team and mine team.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120364Identifiers
Study Information System: 198873
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
spokojenost zákazníka, SERVQUALKeywords (English)
customer satisfaction, SERVQUALNázev: Hodnocení kvality služeb v mládežnickém hokejbale z pohledu rodičů - minipřípravka, přípravka Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnocení úrovně kvality služeb poskytovaných extraligovými hokejbalovými kluby napříč celou Českou republikou z pohledu rodiče jako zákazníka v rámci kategorií minipřípravky a přípravky s navazujícím vyslovením doporučení ke zkvalitnění těchto služeb pro navýšení celkové úrovně služby i zvýšení atraktivity daného sportu pro mládež. Metody: Získaná data jsou sesbírána formou standardizovaného SERVQUAL dotazníku, uplatněného k měření kvality poskytnutých služeb a spokojenosti respondentů. Dotazník byl distribuován do 12 extraligových hokejbalových klubů v online formě prostřednictvím zástupců těchto klubů přímo rodičům 357 dětí spadajících do kategorie minipřípravka a přípravka. Výsledky: Na základě provedeného průzkumu se podařilo identifikovat mezery v rámci základní pětice kategorií (dle metodiky SERVQUAL - hmotné zajištění, spolehlivost, odpovědný přístup, pocit jistoty, empatie), kde tvoří nejvyšší mezeru spolehlivost, následovaná hmotným zajištěním. Doplňková kategorie odbornost pak vykazuje mezery tvrzení o absolutně nejvyšší hodnotě - s problémy zejména na úrovni nastavení adekvátní náročnosti tréninku pro dětského zákazníka a efektivní využití...
Title: Evaluation of the quality of services from the perspective of parents in street hockey - category mini-mite team and mite team Objectives: The main goal of this thesis is to evaluate the level of quality of services provided by extra-league street hockey clubs throughout the Czech Republic from the perspective of parents as customers in the categories of mini-mite teams and mite teams with subsequent delivery of recommendations to improve these services to increase the overall level of service and the attractiveness of the stated sport for children. Methods: The obtained data are collected based on a standardized SERVQUAL questionnaire, used to measure the quality of services provided and respondents' satisfaction. The questionnaire was distributed to 12 extra-league street hockey clubs in a form of online questionnaire through representatives of these clubs who directly send it to the parents of 357 children falling into the category of mini-mite team and mite team. Results: Based on the survey, it was possible to identify gaps within the basic five categories (according to the SERVQUAL methodology - material security, reliability, responsible approach, sense of security, empathy), where the highest gap reached belonged to the category reliability, followed by material security. The...