Postoje a povědomí studentů UK FTVS ke smíšeným bojovým uměním
Attitudes and knowledge of UK FTVS studensts to mixed martial arts
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120291Identifiers
Study Information System: 212670
Collections
- Kvalifikační práce [7666]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
MMA, postoje, povědomí, výzkum, vztah, popularitaKeywords (English)
MMA, attitudes, knoeledge, research, relationship, popularityNázev: Postoje a povědomí studentů UK FTVS ke smíšeným bojovým uměním. Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit vztah studentů UK FTVS k smíšeným bojovým uměním (MMA) a jejich znalosti o tomto sportu. Metody: Postoje a povědomí k MMA byly zjišťovány kvantitativní metodou elektronického dotazování. Metoda analýzy dokumentů byla použita pro vytvoření teoretické části Výsledky: Dle výsledků výzkumu mají o MMA zájem spíše muži. Pozitivněji je i vnímáno mužské zápasení než to ženské. Největší dosah má MMA na internetu, odkud ho zná nejvíce lidí. Klíčová slova: MMA, postoje, povědomí, výzkum, vztah, popularita
Title: Attitudes and knowledge of UK FTVS students to mixed martial arts. Objectives: The main aim of the bachelor thesis is according to found information to define relationship and knowledge about mixed martial arts (MMA) by students of UK FTVS. Methods: Attitudes and knowledge to MMA were found by quantitative method of electronical questioning. The method of document analysis was used to create the theoretical part of the work. Results: According to the research results, men are more interested in MMA than women. Also man fights are being taken more positive than women fights. The biggest reach has MMA on the internet where from most of people know it. Keywords: MMA, attitudes, knowledge, research, relationship, popularity