Portfolio profesního rozvoje - Petra Trojanová
Professional development portfolio - Petra Trojanová
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120241Identifikátory
SIS: 224238
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Thorovská, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
učitel, žáci, syndrom vyhoření, profesiografický rozbor učitele, případová studie, odborný výcvikKlíčová slova (anglicky)
teacher, pupils, burnout syndrome, case study, professional development, individual work activitiesObsahem Portfolia profesního rozvoje Petry Trojanové je 10 povinných kapitol, které se věnují otázce osobnosti a práce učitele na střední škole. Portfolio přibližuje profesní rozvoj a sebereflexi pisatelky v průběhu studia bakalářského programu Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Jedna z částí práce je věnovaná případové studii vybrané školy se zaměřením na výuku odborného výcviku v oboru kosmetické služby. Autorka také pomocí profesiogramu mapuje jednotlivé pracovní činnosti učitele a jejich rozvržení v průběhu jednoho měsíce u vybraného učitele na střední škole. Teoretické poznatky jsou čerpány z oborů pedagogiky, sociologie a psychologie. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žáci, syndrom vyhoření, profesiografický rozbor učitele, případová studie, odborný výcvik
The content of the professional development portfolio of Petra Trojanová includes 10 obligatory chapters, dealing with questions about personality and work of a high school teacher. The portfolio brings a look at professional development and self-reflection of writer during her Bachelor's program of Teacher Training in Vocational Education and Training at Faculty of Education, Charles University. One part of the portfolio is devoted to a case study of one selected school focused on teaching vocational training in the field of cosmetic services. The author also maps teacher's individual work activities and their schedule over a month using analysis of professional development of a particular high school teacher. Theoretical knowledge is gathered from the fields of pedagogy, sociology and psychology. KEY WORDS teacher, pupils, burnout syndrome, case study,professional development, individual work activities