Portfolio profesního rozvoje - Petra Trojanová
Professional development portfolio - Petra Trojanová
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120241Identifiers
Study Information System: 224238
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Thorovská, Alena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training in Vocational Education and Training
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
učitel, žáci, syndrom vyhoření, profesiografický rozbor učitele, případová studie, odborný výcvikKeywords (English)
teacher, pupils, burnout syndrome, case study, professional development, individual work activitiesObsahem Portfolia profesního rozvoje Petry Trojanové je 10 povinných kapitol, které se věnují otázce osobnosti a práce učitele na střední škole. Portfolio přibližuje profesní rozvoj a sebereflexi pisatelky v průběhu studia bakalářského programu Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Jedna z částí práce je věnovaná případové studii vybrané školy se zaměřením na výuku odborného výcviku v oboru kosmetické služby. Autorka také pomocí profesiogramu mapuje jednotlivé pracovní činnosti učitele a jejich rozvržení v průběhu jednoho měsíce u vybraného učitele na střední škole. Teoretické poznatky jsou čerpány z oborů pedagogiky, sociologie a psychologie. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žáci, syndrom vyhoření, profesiografický rozbor učitele, případová studie, odborný výcvik
The content of the professional development portfolio of Petra Trojanová includes 10 obligatory chapters, dealing with questions about personality and work of a high school teacher. The portfolio brings a look at professional development and self-reflection of writer during her Bachelor's program of Teacher Training in Vocational Education and Training at Faculty of Education, Charles University. One part of the portfolio is devoted to a case study of one selected school focused on teaching vocational training in the field of cosmetic services. The author also maps teacher's individual work activities and their schedule over a month using analysis of professional development of a particular high school teacher. Theoretical knowledge is gathered from the fields of pedagogy, sociology and psychology. KEY WORDS teacher, pupils, burnout syndrome, case study,professional development, individual work activities