dc.contributor.advisor | Rusek, Martin | |
dc.creator | Radinová, Simona | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T18:15:45Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T18:15:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/119284 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá návrhem sledu chemických reakcí hořčíku. Tyto chemické reakce jsou použity pro edukační experiment zaměřený na žáky středoškolské chemie. Snahou navržených experimentů je obohatit neúplné nebo chybějící informace středoškolských učebnic. Tento fakt vyplynuj z analýzy středoškolských učebnic. V práci jsou obsaženy informace o chemii hořčíku, o podstatě pozorovaných jevů, o bezpečnosti práce v laboratoři a je v ní navrženo přesně šest na sebe navazujících pokusů s hořčíkem. Tyto pokusy pak názorně představují vlastnosti hořčíku při hoření na vzduchu, čímž vyvracejí nebo naopak potvrzují předpoklady žáků středních škol. Zpětnou vazbu od žáků zajišťuje dotazníkové šetření IMI, které je popsáno blíže v samostatné kapitole. Další částí jsou připravené komentáře včetně metodiky pro vyučujícího a pracovní listy pro žáky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with a proposal of a sequence of chemical reactions involving magnesium. These chemical reactions are used for an educational experiment aimed on secondary school students. The proposed experiments strive to enrich incomplete or missing information in secondary school textbooks. This fact resulted from the analysis of such textbooks. In the thesis, there are information about the chemistry of magnesium, about the nature of observed phenomena, about the safety in laboratory, and there are descriptions of six experiments with magnesium to be carried out after each other. These experiments show the properties of magnesium during burning in air, and thus refute or confirm hypotheses of secondary school students. The student feedback is obtained by using the IMI questionnaire, which is described in a separate chapter. The thesis also contains comments including the methodology for the teacher and student worksheets. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | magnesium | en_US |
dc.subject | research method | en_US |
dc.subject | educational experiment | en_US |
dc.subject | hořčík | cs_CZ |
dc.subject | badatelská metoda | cs_CZ |
dc.subject | edukační experiment | cs_CZ |
dc.title | Modelové chemické experimenty s hořčíkem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-05 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 176810 | |
dc.title.translated | Model Chemical Experiments with Magnesium | en_US |
dc.contributor.referee | Tóthová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 002375532 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá návrhem sledu chemických reakcí hořčíku. Tyto chemické reakce jsou použity pro edukační experiment zaměřený na žáky středoškolské chemie. Snahou navržených experimentů je obohatit neúplné nebo chybějící informace středoškolských učebnic. Tento fakt vyplynuj z analýzy středoškolských učebnic. V práci jsou obsaženy informace o chemii hořčíku, o podstatě pozorovaných jevů, o bezpečnosti práce v laboratoři a je v ní navrženo přesně šest na sebe navazujících pokusů s hořčíkem. Tyto pokusy pak názorně představují vlastnosti hořčíku při hoření na vzduchu, čímž vyvracejí nebo naopak potvrzují předpoklady žáků středních škol. Zpětnou vazbu od žáků zajišťuje dotazníkové šetření IMI, které je popsáno blíže v samostatné kapitole. Další částí jsou připravené komentáře včetně metodiky pro vyučujícího a pracovní listy pro žáky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with a proposal of a sequence of chemical reactions involving magnesium. These chemical reactions are used for an educational experiment aimed on secondary school students. The proposed experiments strive to enrich incomplete or missing information in secondary school textbooks. This fact resulted from the analysis of such textbooks. In the thesis, there are information about the chemistry of magnesium, about the nature of observed phenomena, about the safety in laboratory, and there are descriptions of six experiments with magnesium to be carried out after each other. These experiments show the properties of magnesium during burning in air, and thus refute or confirm hypotheses of secondary school students. The student feedback is obtained by using the IMI questionnaire, which is described in a separate chapter. The thesis also contains comments including the methodology for the teacher and student worksheets. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Beneš, Pavel | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990023755320106986 | |