Show simple item record

Model Chemical Experiments with Magnesium
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorRadinová, Simona
dc.date.accessioned2021-03-26T18:15:45Z
dc.date.available2021-03-26T18:15:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119284
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá návrhem sledu chemických reakcí hořčíku. Tyto chemické reakce jsou použity pro edukační experiment zaměřený na žáky středoškolské chemie. Snahou navržených experimentů je obohatit neúplné nebo chybějící informace středoškolských učebnic. Tento fakt vyplynuj z analýzy středoškolských učebnic. V práci jsou obsaženy informace o chemii hořčíku, o podstatě pozorovaných jevů, o bezpečnosti práce v laboratoři a je v ní navrženo přesně šest na sebe navazujících pokusů s hořčíkem. Tyto pokusy pak názorně představují vlastnosti hořčíku při hoření na vzduchu, čímž vyvracejí nebo naopak potvrzují předpoklady žáků středních škol. Zpětnou vazbu od žáků zajišťuje dotazníkové šetření IMI, které je popsáno blíže v samostatné kapitole. Další částí jsou připravené komentáře včetně metodiky pro vyučujícího a pracovní listy pro žáky.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with a proposal of a sequence of chemical reactions involving magnesium. These chemical reactions are used for an educational experiment aimed on secondary school students. The proposed experiments strive to enrich incomplete or missing information in secondary school textbooks. This fact resulted from the analysis of such textbooks. In the thesis, there are information about the chemistry of magnesium, about the nature of observed phenomena, about the safety in laboratory, and there are descriptions of six experiments with magnesium to be carried out after each other. These experiments show the properties of magnesium during burning in air, and thus refute or confirm hypotheses of secondary school students. The student feedback is obtained by using the IMI questionnaire, which is described in a separate chapter. The thesis also contains comments including the methodology for the teacher and student worksheets.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmagnesiumen_US
dc.subjectresearch methoden_US
dc.subjecteducational experimenten_US
dc.subjecthořčíkcs_CZ
dc.subjectbadatelská metodacs_CZ
dc.subjectedukační experimentcs_CZ
dc.titleModelové chemické experimenty s hořčíkemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-05
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId176810
dc.title.translatedModel Chemical Experiments with Magnesiumen_US
dc.contributor.refereeTóthová, Martina
dc.identifier.aleph002375532
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá návrhem sledu chemických reakcí hořčíku. Tyto chemické reakce jsou použity pro edukační experiment zaměřený na žáky středoškolské chemie. Snahou navržených experimentů je obohatit neúplné nebo chybějící informace středoškolských učebnic. Tento fakt vyplynuj z analýzy středoškolských učebnic. V práci jsou obsaženy informace o chemii hořčíku, o podstatě pozorovaných jevů, o bezpečnosti práce v laboratoři a je v ní navrženo přesně šest na sebe navazujících pokusů s hořčíkem. Tyto pokusy pak názorně představují vlastnosti hořčíku při hoření na vzduchu, čímž vyvracejí nebo naopak potvrzují předpoklady žáků středních škol. Zpětnou vazbu od žáků zajišťuje dotazníkové šetření IMI, které je popsáno blíže v samostatné kapitole. Další částí jsou připravené komentáře včetně metodiky pro vyučujícího a pracovní listy pro žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with a proposal of a sequence of chemical reactions involving magnesium. These chemical reactions are used for an educational experiment aimed on secondary school students. The proposed experiments strive to enrich incomplete or missing information in secondary school textbooks. This fact resulted from the analysis of such textbooks. In the thesis, there are information about the chemistry of magnesium, about the nature of observed phenomena, about the safety in laboratory, and there are descriptions of six experiments with magnesium to be carried out after each other. These experiments show the properties of magnesium during burning in air, and thus refute or confirm hypotheses of secondary school students. The student feedback is obtained by using the IMI questionnaire, which is described in a separate chapter. The thesis also contains comments including the methodology for the teacher and student worksheets.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantBeneš, Pavel
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990023755320106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV