Koncept výuky pádové techniky ve školní TV
Didactic concept of fall technique in PE
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118102Identifikátory
SIS: 213524
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Pavelka, Radim
Oponent práce
Stich, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Technické a úpolové sporty
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
judo, falls, school education, hodina tělesné výchovyKlíčová slova (anglicky)
judo, falls, school education, trainingNázev práce: Koncept výuky pádové techniky ve školní tělesné výchově Cíl: Cílem práce je vysvětlit podrobně pádovou techniku. Hlavním cílem je vytvořit tréninkový program a popsat postupné kroky k naučení pádové techniky. Metody: V této práci jsme použili metodu sběru dat a analýzu dostupných materiálů ohledně juda, pádové techniky a úpolů ve školství. Pak jsme srovnávali výskyt úpolů ve školním vzdělávacím programu. Následně jsme vymodelovali ideální tréninkový program pro naučení pádové techniky. Výsledky: Zjistili jsme, že ovládání pádové techniky je pro život velmi prospěšné a důležité jak z preventivního, tak i kondičního hlediska. Zároveň jsme zjistili, že se pádová technika téměř vůbec neobjevuje ve školních vzdělávacích programech. A na základě toho, jsme vytvořili ideální tréninkový program, během kterého se lze tyto techniky snadno v hodinách tělesné výchovy naučit. Klíčová slova: judo, pády, školní vzdělávací program, hodina tělesné výchovy
Title: The concept of teaching judo fall technique Goals: The aim of the work is to explain in detail the fall technique. The main goal is to create a training program and describe the gradual steps to learn the fall technique. Methods: In this work, we used the method of data collection and analysis of available materials regarding judo, fall technique and combat in education. Then we compared the occurrence of combat in the school curriculum. Subsequently, we modeled an ideal training program for learning fall technique. Results: We have found that the control of fall technique is very beneficial for life and important from both a preventive and conditioning point of view. At the same time, we found that fall technique almost does not appear at all in school educational programs. And based on that, we have created an ideal training program during which these techniques can be easily learned in physical education classes. Keywords: judo, falls, school education system, training