Motorická výkonnost dětí staršího školního věku
Fitness of 12 - 15 age children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117770Identifiers
Study Information System: 202792
Collections
- Kvalifikační práce [8925]
Author
Advisor
Referee
Kaplan, Aleš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
diagnostika, motorická výkonost, starší školní věkKeywords (English)
diagnostics, fitness, childrenNázev práce: Motorická výkonnost dětí staršího školního věku Cíle práce: Posoudit úroveň motorické výkonnosti dětí staršího školního věku. Metoda práce: Motorickou výkonnost dětí staršího školního věku ve třídě s rozšířenou tělesnou výchovou a v běžné třídě jsme zjišťovali pomocí motorických testů. Testování proběhlo v tělocvičně základní školy a na atletickém stadionu v rámci hodin tělesné výchovy. Při zpracování výsledků jsem použil tyto charakteristiky: aritmetický průměr, maximum, minimum, směrodatnou odchylku, rozptyl a variační rozpětí. Naměřené výsledky jsem porovnal se škálami UNIFITTESTU 6 - 60. Výsledky žáků a žákyň z běžné třídy jsem srovnal s měřeními Pávka (1977), Máchové (2009) a Zapletalové (2011). Výsledky žáků a žákyň ze třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy jsem porovnal kromě se škálami UNIFITTESTU 6 - 60 s měřeními Krause (2007), Máchové (2009) a Kůty (2016) Výsledky práce: V práci byla potvrzena hypotéza, že žáci a žákyně ze třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy mají ve všech testech lepší výsledky než žáci a žákyně z běžné třídy. Hypotéza, že žáci a žákyně ze třídy s rozšířenou tělesnou výchovou, nebudou mít výrazně nižší úroveň výkonnosti oproti měření Máchové 2009 či Krause 2007, byla potvrzena. Hypotéza, že žáci a žákyně z běžné třídy budou mít oproti starším...
: Title: Motor performance of secondary school children Objectives: Assess the level of motor performance of secondary school children. Methods: Using motor tests, I have examined the motor performance of secondary school children in the comon class and in the class with extended physical education. The testing took place in the gym of the secondary school and at the athletic stadium as part of physical education lessons. For the results analyses I have used the following characteristics: arithmetic mean, maximum, minimum, standard deviation, variance and variation range. I compared the measured results with UNIFITTEST 6 - 60 scales. I compared the results of pupils from the common class with the measurements Pávek (1977), Máchová (2009) and Zapletalová (2011). I compared the results of pupils from the class with extended physical education classes besides scales UNIFITTEST 6 - 60 with measurements of Kraus (2007), Máchová (2009) and Kůta (2016) Results: The thesis has confirmed the hypothesis that pupils from the class with extended physical education have better results in all tests than the pupils from the comon class. The hypothesis that pupils from the extended physical education class will not have a significantly lower level of performance compared to Máchová 2009 or Kraus 2007 was...