Zobrazit minimální záznam

The impact of selected external sources of feedback on activities of school principals
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorVlhová, Petra
dc.date.accessioned2020-06-25T10:08:29Z
dc.date.available2020-06-25T10:08:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117585
dc.description.abstractThis bachelor's thesis is aimed to learn how particular external sources of feedback affect the work of a headmaster in particular schools of the Liberec Region. We paid attention primarily to the external sources of feedback that may affect educational process. So we paid the most attention not only to the external sources providing external evaluation, such as the Czech School Inspectorate, school authorities, but also to sources providing information from national and international examinations in the measurement of students' education outcomes, or external sources providing results of unified entrance exams and school leaving exams. Research investigation had the character of qualitative research the main method of which was an interview which was subsequently transcribed into protocols and which was further analyzed, interpreted, and evaluated. The total of five school principals from the Liberec Region were addressed of whom two school principals were from public schools, two school principals from private schools and one school principal from a religious school. The practical part focuses on the analysis and interpretation of data from the research investigation, learns how the school principals are affected by particular external sources of feedback, how they experience them and which...en_US
dc.description.abstractCílem práce je zjistit, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují činnosti ředitelů na vybraných školách v Libereckém kraji. Pozornost jsme věnovali především externím zdrojům zpětné vazby, které mohou ovlivnit pedagogický proces. Hlavní pozornost jsme tak věnovali externím zdrojům poskytujícím externí hodnocení, jako je České školní inspekce, zřizovatelé škol, ale také zdrojům poskytujícím informace z národních i mezinárodních šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání žáků, či externím zdrojům poskytujícím výsledky z jednotných přijímacích zkoušek či z maturitních zkoušek. Výzkumné šetření mělo charakter kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou byl rozhovor, který byl následně přepsán do protokolů a který byl dále analyzován, interpretován a vyhodnocen. Celkem bylo osloveno pět ředitelů z Libereckého kraje, přičemž dva ředitelé byli ze státních škol, dva ze soukromých škol a jeden z církevní školy. Praktická část je zaměřena na analýzu a interpretaci dat z výzkumného šetření, zjišťuje, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují ředitele, jaké s nimi mají zkušenosti a co jim přinášejí. Z výzkumných šetření vyplývá, že externí zdroje zpětné vazby mají vliv na práci ředitelů, ale vždy záleží na konkrétním typu školy, prioritách ředitele a jeho přístupu k řízení. V některých...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectExterní zdroje zpětné vazbycs_CZ
dc.subjectČeská školní inspekcecs_CZ
dc.subjectzřizovatelcs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectvýzkumná šetřenícs_CZ
dc.subjectExternal school evaluationen_US
dc.subjectCzech School Inspectorateen_US
dc.subjectfounderen_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.subjectresearch investigationen_US
dc.titleVliv vybraných externích zdrojů zpětné vazby na činnosti ředitelů školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222278
dc.title.translatedThe impact of selected external sources of feedback on activities of school principalsen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují činnosti ředitelů na vybraných školách v Libereckém kraji. Pozornost jsme věnovali především externím zdrojům zpětné vazby, které mohou ovlivnit pedagogický proces. Hlavní pozornost jsme tak věnovali externím zdrojům poskytujícím externí hodnocení, jako je České školní inspekce, zřizovatelé škol, ale také zdrojům poskytujícím informace z národních i mezinárodních šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání žáků, či externím zdrojům poskytujícím výsledky z jednotných přijímacích zkoušek či z maturitních zkoušek. Výzkumné šetření mělo charakter kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou byl rozhovor, který byl následně přepsán do protokolů a který byl dále analyzován, interpretován a vyhodnocen. Celkem bylo osloveno pět ředitelů z Libereckého kraje, přičemž dva ředitelé byli ze státních škol, dva ze soukromých škol a jeden z církevní školy. Praktická část je zaměřena na analýzu a interpretaci dat z výzkumného šetření, zjišťuje, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují ředitele, jaké s nimi mají zkušenosti a co jim přinášejí. Z výzkumných šetření vyplývá, že externí zdroje zpětné vazby mají vliv na práci ředitelů, ale vždy záleží na konkrétním typu školy, prioritách ředitele a jeho přístupu k řízení. V některých...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis is aimed to learn how particular external sources of feedback affect the work of a headmaster in particular schools of the Liberec Region. We paid attention primarily to the external sources of feedback that may affect educational process. So we paid the most attention not only to the external sources providing external evaluation, such as the Czech School Inspectorate, school authorities, but also to sources providing information from national and international examinations in the measurement of students' education outcomes, or external sources providing results of unified entrance exams and school leaving exams. Research investigation had the character of qualitative research the main method of which was an interview which was subsequently transcribed into protocols and which was further analyzed, interpreted, and evaluated. The total of five school principals from the Liberec Region were addressed of whom two school principals were from public schools, two school principals from private schools and one school principal from a religious school. The practical part focuses on the analysis and interpretation of data from the research investigation, learns how the school principals are affected by particular external sources of feedback, how they experience them and which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV