Vliv vybraných externích zdrojů zpětné vazby na činnosti ředitelů škol
The impact of selected external sources of feedback on activities of school principals
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117585Identifiers
Study Information System: 222278
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Externí zdroje zpětné vazby, Česká školní inspekce, zřizovatel, ředitel, výzkumná šetřeníKeywords (English)
External school evaluation, Czech School Inspectorate, founder, school principal, research investigationCílem práce je zjistit, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují činnosti ředitelů na vybraných školách v Libereckém kraji. Pozornost jsme věnovali především externím zdrojům zpětné vazby, které mohou ovlivnit pedagogický proces. Hlavní pozornost jsme tak věnovali externím zdrojům poskytujícím externí hodnocení, jako je České školní inspekce, zřizovatelé škol, ale také zdrojům poskytujícím informace z národních i mezinárodních šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání žáků, či externím zdrojům poskytujícím výsledky z jednotných přijímacích zkoušek či z maturitních zkoušek. Výzkumné šetření mělo charakter kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou byl rozhovor, který byl následně přepsán do protokolů a který byl dále analyzován, interpretován a vyhodnocen. Celkem bylo osloveno pět ředitelů z Libereckého kraje, přičemž dva ředitelé byli ze státních škol, dva ze soukromých škol a jeden z církevní školy. Praktická část je zaměřena na analýzu a interpretaci dat z výzkumného šetření, zjišťuje, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují ředitele, jaké s nimi mají zkušenosti a co jim přinášejí. Z výzkumných šetření vyplývá, že externí zdroje zpětné vazby mají vliv na práci ředitelů, ale vždy záleží na konkrétním typu školy, prioritách ředitele a jeho přístupu k řízení. V některých...
This bachelor's thesis is aimed to learn how particular external sources of feedback affect the work of a headmaster in particular schools of the Liberec Region. We paid attention primarily to the external sources of feedback that may affect educational process. So we paid the most attention not only to the external sources providing external evaluation, such as the Czech School Inspectorate, school authorities, but also to sources providing information from national and international examinations in the measurement of students' education outcomes, or external sources providing results of unified entrance exams and school leaving exams. Research investigation had the character of qualitative research the main method of which was an interview which was subsequently transcribed into protocols and which was further analyzed, interpreted, and evaluated. The total of five school principals from the Liberec Region were addressed of whom two school principals were from public schools, two school principals from private schools and one school principal from a religious school. The practical part focuses on the analysis and interpretation of data from the research investigation, learns how the school principals are affected by particular external sources of feedback, how they experience them and which...