Zobrazit minimální záznam

Factors influencing relations between the German language and high school students
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorNováková, Tereza
dc.date.accessioned2020-06-25T09:58:32Z
dc.date.available2020-06-25T09:58:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117532
dc.description.abstractThe thesis deals with factors which could influence a relation between high school students and German language. It surveys factors influencing the choice to study German as foreign language and also factors affecting their relationship with the subject. One of the topics is a classification of German in the language system and describing forms of its occurrence. Between the particular factors impacting a decision which language should be studied is for example the possibility to utilize this language in a future career or living in the German speaking countries included. It also delves into the influence of the common history between Czechs and Germans. The student can be affected by a teacher, not only in the positive, but also in the negative way during their school years. The thesis also studies how the difficulty of the German language impacts its learning process and compares the effects to English. These two languages are also compared at the primary school and high school levels, while the focus is primarily on the length of the schooling and the achieved language level. The goal of this paper is to map the measure of effect on a relation between German language and high school students caused by the aforementioned factors. These students are going to finish a high school situated in the...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá faktory, jež mohou ovlivňovat vztah studentů k německému jazyku. Věnuje se jak faktorům, které mají vliv na výběr němčiny jako cizího jazyka, tak těm, jež působí na studentův vztah k předmětu během jeho studia. Součástí je zařazení němčiny do systému jazyků a následná charakteristika podob, v nichž se vyskytuje. Mezi jednotlivé faktory působící při výběru cizího jazyka je zařazena například uplatnitelnost na trhu práce nebo život v německy mluvících zemích. Zjišťován je také vliv společné historie Čechů a Němců. Během studia může být student ovlivněn ze strany učitele, a to jak pozitivně, tak negativně. Práce současně zkoumá i vliv obtížnosti německého jazyka na proces jeho učení, a to v porovnání s jazykem anglickým. Tyto dva jazyky jsou dále srovnávány na úrovni základních škol a gymnázií, a to především z hlediska délky výuky a dosažených jazykových úrovní. Cílem této práce je zmapovat, do jaké míry jednotlivé faktory vztah k německému jazyku ovlivňují, a to u studentů předmaturitních ročníků, kteří studují na víceletých gymnáziích v Praze. Jedním z dalších cílů je také zjistit, jaký postoj k jazyku zaujímají, a zda mají v úmyslu se mu nadále věnovat. Dotazníkové šetření ukázalo, že vztah většiny studentů k německému jazyku je převážně pozitivní a mnohdy je podpořen ze strany...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNěmecký jazykcs_CZ
dc.subjectdruhý cizí jazykcs_CZ
dc.subjectjazyková rodinacs_CZ
dc.subjectpracovní trhcs_CZ
dc.subjectrole učitelecs_CZ
dc.subjectobtížnost cizího jazykacs_CZ
dc.subjectvliv historie na vztah studentů k německému jazykucs_CZ
dc.subjectGerman languageen_US
dc.subjectthe second foreign languageen_US
dc.subjectlanguage familyen_US
dc.subjectlabour marketen_US
dc.subjectteacher's roleen_US
dc.subjectdifficulty of the foreign languageen_US
dc.subjectimpact of the history on the relationship between students and the German languageen_US
dc.titleFaktory podílející se na vztahu k německému jazyku u studentů gymnáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212298
dc.title.translatedFactors influencing relations between the German language and high school studentsen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá faktory, jež mohou ovlivňovat vztah studentů k německému jazyku. Věnuje se jak faktorům, které mají vliv na výběr němčiny jako cizího jazyka, tak těm, jež působí na studentův vztah k předmětu během jeho studia. Součástí je zařazení němčiny do systému jazyků a následná charakteristika podob, v nichž se vyskytuje. Mezi jednotlivé faktory působící při výběru cizího jazyka je zařazena například uplatnitelnost na trhu práce nebo život v německy mluvících zemích. Zjišťován je také vliv společné historie Čechů a Němců. Během studia může být student ovlivněn ze strany učitele, a to jak pozitivně, tak negativně. Práce současně zkoumá i vliv obtížnosti německého jazyka na proces jeho učení, a to v porovnání s jazykem anglickým. Tyto dva jazyky jsou dále srovnávány na úrovni základních škol a gymnázií, a to především z hlediska délky výuky a dosažených jazykových úrovní. Cílem této práce je zmapovat, do jaké míry jednotlivé faktory vztah k německému jazyku ovlivňují, a to u studentů předmaturitních ročníků, kteří studují na víceletých gymnáziích v Praze. Jedním z dalších cílů je také zjistit, jaký postoj k jazyku zaujímají, a zda mají v úmyslu se mu nadále věnovat. Dotazníkové šetření ukázalo, že vztah většiny studentů k německému jazyku je převážně pozitivní a mnohdy je podpořen ze strany...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with factors which could influence a relation between high school students and German language. It surveys factors influencing the choice to study German as foreign language and also factors affecting their relationship with the subject. One of the topics is a classification of German in the language system and describing forms of its occurrence. Between the particular factors impacting a decision which language should be studied is for example the possibility to utilize this language in a future career or living in the German speaking countries included. It also delves into the influence of the common history between Czechs and Germans. The student can be affected by a teacher, not only in the positive, but also in the negative way during their school years. The thesis also studies how the difficulty of the German language impacts its learning process and compares the effects to English. These two languages are also compared at the primary school and high school levels, while the focus is primarily on the length of the schooling and the achieved language level. The goal of this paper is to map the measure of effect on a relation between German language and high school students caused by the aforementioned factors. These students are going to finish a high school situated in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV