Faktory podílející se na vztahu k německému jazyku u studentů gymnázií
Factors influencing relations between the German language and high school students
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117532Identifikátory
SIS: 212298
Kolekce
- Kvalifikační práce [19362]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
4. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Německý jazyk, druhý cizí jazyk, jazyková rodina, pracovní trh, role učitele, obtížnost cizího jazyka, vliv historie na vztah studentů k německému jazykuKlíčová slova (anglicky)
German language, the second foreign language, language family, labour market, teacher's role, difficulty of the foreign language, impact of the history on the relationship between students and the German languagePráce se zabývá faktory, jež mohou ovlivňovat vztah studentů k německému jazyku. Věnuje se jak faktorům, které mají vliv na výběr němčiny jako cizího jazyka, tak těm, jež působí na studentův vztah k předmětu během jeho studia. Součástí je zařazení němčiny do systému jazyků a následná charakteristika podob, v nichž se vyskytuje. Mezi jednotlivé faktory působící při výběru cizího jazyka je zařazena například uplatnitelnost na trhu práce nebo život v německy mluvících zemích. Zjišťován je také vliv společné historie Čechů a Němců. Během studia může být student ovlivněn ze strany učitele, a to jak pozitivně, tak negativně. Práce současně zkoumá i vliv obtížnosti německého jazyka na proces jeho učení, a to v porovnání s jazykem anglickým. Tyto dva jazyky jsou dále srovnávány na úrovni základních škol a gymnázií, a to především z hlediska délky výuky a dosažených jazykových úrovní. Cílem této práce je zmapovat, do jaké míry jednotlivé faktory vztah k německému jazyku ovlivňují, a to u studentů předmaturitních ročníků, kteří studují na víceletých gymnáziích v Praze. Jedním z dalších cílů je také zjistit, jaký postoj k jazyku zaujímají, a zda mají v úmyslu se mu nadále věnovat. Dotazníkové šetření ukázalo, že vztah většiny studentů k německému jazyku je převážně pozitivní a mnohdy je podpořen ze strany...
The thesis deals with factors which could influence a relation between high school students and German language. It surveys factors influencing the choice to study German as foreign language and also factors affecting their relationship with the subject. One of the topics is a classification of German in the language system and describing forms of its occurrence. Between the particular factors impacting a decision which language should be studied is for example the possibility to utilize this language in a future career or living in the German speaking countries included. It also delves into the influence of the common history between Czechs and Germans. The student can be affected by a teacher, not only in the positive, but also in the negative way during their school years. The thesis also studies how the difficulty of the German language impacts its learning process and compares the effects to English. These two languages are also compared at the primary school and high school levels, while the focus is primarily on the length of the schooling and the achieved language level. The goal of this paper is to map the measure of effect on a relation between German language and high school students caused by the aforementioned factors. These students are going to finish a high school situated in the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAndrejsek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 4. 2. 2015Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve ... -
Teaching English through English
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmejkalová, Julie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 12. 9. 2014Diplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická ... -
Úvod do teorie jazykové správnosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBeneš, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 23. 6. 2017Introduction to the Theory of Language Correctness. The theme of this Thesis is the novel conceptualization of the subject field, which is, in the Czech context, traditionally dealt with within the theory of language ...