Ženy 60+ jako cílová skupina pro poskytování komerčních TV služeb
Women 60+ as a target group for providing commercial sport activities
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116234Identifiers
Study Information System: 200365
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Pilates, joga, aerobní cvičení, vhodné pohybové aktivity, senioři, demografický výhled, stáří, motivaceKeywords (English)
Pilates, yoga, aerobic physical activity, target group 60+, appropriate physical activity, seniors, demographic outlook, aging, motivationNázev: Ženy 60+ jako cílová skupina pro poskytování komerčních TV služeb Cíle: Hlavním cílem je návrh marketingové koncepce pro nabízení TV služeb pro cílovou skupinu ženy 60+, taková koncepce následně poslouží jako část podnikatelského záměru Pro zpracování diplomové práce je využit jak kvantitativní výzkum, podobě písemného dotazníkového šetření, tak kvalitativní výzkum formě ých ů, sloužících k doplnění, objasnění a verifikování dotazníku. Výzkumné šetření je realizováno s cílovou Pro analýzu tržní situace je využita obsahová analýza, vycházející obsahových údajů Českého statistického úřadu. Výsledky výsledku výzkumného šetření vyplynulo, že značná část cílové skupiny seniorek, starších 60 let se snaží prožívat stáří aktivním způsobem a má zájem na zkvalitňování života prostřednictvím pohybu. Výsledky empirického výzkumu umožnily vypracovat marketingovou koncepci, na jejímž základě vznikl program Vitální žena 60+, specializující se na cvičení, určené seniorkám. Značná část respondentek začíná využívat výhod moderních komunikačních technologií a tak lze nabídku cvičebního programu potenciálním klientkám prezentovat jak tradičními tištěnými komunikačními prostředky, tak prostřednictvím Klíčová slova: Pilates, joga, aerobní cvičení, vhodné pohybové aktivity, senioři, demografický výhled, stáří,
Title of thesis: Women 60+ as a target group for providing commercial sport activities Objectives: The main aim of diploma thesis is a proposal of marketing concept for offering physical activities to target group of women 60+. This kind of conception will help to complete the business plan. Methods: For elaboration of diploma thesis is utilized a quantitative method a written questionanaire survey so as qualitative method as semi- structured interview to clarify and verify questionnaire survey. Survey is realized with target group of senior women 60+. For a market analysis is used a content analysis, based on content data of the Czech Statistical Office. Results: The results of the research showed that a significant part of the target group of seniors older than 60 years tends to live in an active way and is interested in improving the quality of life through physical activities. The results of empirical research made it possible to develop a marketing concept, on the basis of which the program Vital Woman 60+, specializing in seniors' exercises, was created. A significant number of respondents is beginning to take advantage of modern communication technologies, so the offer of an exercise program can be presented to potential clients both by traditional printed media and by e-mail. Key words:...